Gå til innhold

Leste et innlegg om amming og når slutte..............

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun hadde fått rare blikk fordi hun ammet og barnet var 9,5 mnd. I svarene hennes kom det frem at mange ammer både til barnet var 18 mnd og 2 til 3 år !!!!

Det jeg skal si nå er sikkert ikke likt av særlig mange, men det syns jeg er skikkelig ekkelt ! Men nå er jeg av den oppfatning at barn født i land der det finnes sunn mat og friskt vann og nok av begge deler ikke behøver å henge i brystet til moren sin lengre enn til rundt året slik som det anbefales i Uland der de ikke har nok av noen av delene, og da er brystet mest et supplement til all den andre maten barnet da bør være godt igang med å spise.

Å amme til barnet er 2 år, ja det synes jeg er over grensa....... men nå er dette min oppfatning da, alle har ulike oppfatninger.. Jeg satt engang på trikken og der satt en mor med en sønn som var opp mot 2 år, og da gutten bare åpnet blusen til moren og skulle ta frem brystet ble jeg helt kvalm, da måtte jeg flytte meg !

Når ammende begynner å amme i "smug" etter at barnet har fylt året, burde ikke det fortelle dem noe ?? Jeg tror de underbevisst vet at ammingen da burde opphøre, ellers hadde de neimen ikke skjult seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. for et patetisk lite menneske du er. tror du vi som ammer lenge bryr oss om hva du mener. Vi ammer ikke i smug når barna blir større, vi ammer hjemme fordi ellers ligger de ikke i ro. ... who anbefaler også oss i norge til å amme helst til barnet er to år

Skrevet

Jeg tenkte nok litt slik før jeg også... Men det var før jeg ammet store barn selv, men jeg sluttet å amme når han var 17 mnd, men angret meg litt etterpå. Denne gangen vurderer jeg å amme lengre om det går..

For min del ammet jeg morgen og kveld og kun en gang i døgnet på slutten. Og på de tidspunktene har jeg ikke "publikum" men holdt det langt fra hemmelig at jeg ammet.

Har venner som har ammet enda eldre barn enn meg og må si at jeg synes det er såååå flott..

Har etter jeg ble mor selv sett mødre som har ammet store barn og syns absolutt ikke det ser ekkelt ut. Antagelig fordi jeg kjenner følelsen inne i meg om hvor flott det var..

Den ene gangen var jeg i en sånn åpen barnehage. Jenta datt å slo seg og ungen var ca 2 år.. Moren trøstet med puppen, en annen gang var på legekontoret.. Den jenta var også rundt 2 regner jeg med.. Hun hadde tatt blodprøve og var fra seg..

Men det å se hvor godt det var med litt pupp...

Syns det var flott jeg..

Skrevet

uff.. blir litt små kvalm av dette selv. ikke vondt ment altså.. men når barnet er 2 år burde man kunne trøste det på en annen måte enn med pupp. for meg virker dette som en mor som ikke vil gi slipp på baby tiden. alt til sin tid. jeg er enig med den som startet dette innlegget. når barnet er rundt året burde man tenke på avvenning!! da er det heller bedre å putte det på en flaske ihvertfall. tank om barnet f.eks. faller å slår seg i barnehagen og vil ha trøst... skal mor komme kjørende med puppen da? nei vet du hva da... er det bedre å tørke tårene og gi barnet litt kjærlighet og si at dette går bra lille venn..

Skrevet

Hvorfor legge ut dette som anonym? Hva er poenget med å utbasunere slikt når man ikke en gang tør å stå for det? Nei, la nå folk gjøre som de vil! Og det er masse sunne stoffer i mm, også etter ungen har fylt 1 år :-)

Skrevet

"Hehe.. for et patetisk lite menneske du er."

Hallo.. hvilken måte er dette å svare på da??

Bare fordi hun ytrer en mening her inne som DU ikke er eng i så betyr det ikke at du kan te deg slik.. At det går ann..

Skrevet

"WHO anbefaler oss i Norge...". WHO er verdens helseorganisasjon, og når de anbefaler noe, er det med tanke på hele verden. Men det er viden kjent, blant norsk helsepersonell også, at anbefalingen først og fremst er gitt med tanke på u-land. De MÅ enkelt å greit anbefale mødrene der til å holde produksjonen sin høy og lenge. I en artikkel i VG i sommer gikk en svensk spesialist lege inne bakteriologi ut og sa at helsemyndighetene i Norge misbruker WHOs anbefaling - dermed stort ammepress. I uland har de en helt annen infeksjonsfare enn her hjemme, så dette med lang ammeperiode her er egentlig irrelevant, mente legen. Forøvrig anbefaler WHO selv HIV infiserte kvinner i u-land å amme, selv om mange barn får HIV gjennom morsmelken. Dette fordi det dør flere barn av sult og uttørring enn av HIV. Så man må se nyansert på WHOs anbefalinger, og ikke minst forstå hvem det først og fremst er myntet på.

Skrevet

hvorfor ikke bare la forlk få lov til å gjøre som en føler er best for seg selv og sin familie!!!

så lenge det ikke går fysisk ut over noen, eller skader barna, så er det vel ingen big deal!!!!

hælledussen!!!

jeg ammet min eldste til hun var 13mnd,men da sluttet hun selv...

den yngste ammer jeg så lenge hun vil det omtrent, men gir meg når hun passerer 2 år!!

Skrevet

Jeg tenker at det er nok litt rart, men hadde ammet selv så hadde jeg nok sett annerledes på saken. Derfor synes jeg folk kan gjøre som de vil .

Skrevet

jeg synes det er rart at noen kan synes at det å amme et barn er ekkelt, uansett alder. Når barnet blir over 3 år, ja kanskje 4 og 5 da synes jeg heller kanskje mer synd på barnet, men ekkelt er det jo ikke. At en 2 åring får pupp kan da umulig være ekkelt. Hvis dere synes det tåler dere jammen meg lite, overømfintlige er dere. Dere kan være glad dere ikke vokser opp i et krigsherjet land, der er det mye ekklt. Å amme et barn er ikke ekkelt. ÅÅÅÅÅ, blir så provosert av slike pysete og skvetne folk. At det går an.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...