Gå til innhold

Noen her med barn som "skriker seg bort"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa hadde en skikkelig skriketokt istad, og ho skrek så ho ikke fikk luft. Var ordentlig vemmelig. Noen som har erfaring med dette? Vil gjerne ha noen råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet om en slektning av meg som pleide å skrike seg ut slik at han nesten og besvimte (da var han i trass alderen) Han gjorde det for da reagerte de voksne og han som regel fikk vilja..

Men utenom det så kan det nok skje at i "stundens" hete så gråter barnet så fælt at det ikke får inn nok luft....

Skrevet

Hvis dette skjer igjen, så pust de i ansiktet.

Da trekker de pusten automatisk

Skrevet

Småen skrek så ille da han hadde kolikken på sitt verste at han nesten ble borte innimellom.

Virket bra å blåse han i ansiktet da, for da trakk han pusten og vi unngikk at han ble borte.

Har og hørt om at dette er et vanlig fenomen i trassalderen. Datteren til en vennepar av oss skrek så fælt at hun svima av når hun ble sint. Gikk rett i bakken.

Skrevet

jepp, skjer til tider når hun har gråtetoktene sine på natten... skummelt!

Skrevet

størsta mi gjorde dette fra hun var nesten ett år til hun var 3år!!!!!!!

blås henne i munnen om det skjer igjen da trekker hun pusten igjen.....

når de mister pusten sånn så er det for lungene "liksom-punkterer"

men er heldigvis ikke farlig så lenge de får pusten igjen såklart.

Skrevet

Datteren min gjorde dette da hun var mindre. Det hjalp ikke å puste henne i ansiktet heller, hun gråt til hun besvimte. Det heter anfekte anfall på fagspråket. Det finnes ikke farlig, men er veldig ubehagelig når det står på. Snakk med helsesøster dersom du er urolig. Det er viktig og holde barnet opp og evt. trekke frisk luft.

Skrevet

Hei. jeg gjorde dette selv da jeg var liten..Skek til jeg ble blå i fjeset og svimte av..Det nyttet ikke å blåse meg i fjeset\munnen..Det eneste som nyttet var vann i fjeset..is kaldt vann..

Skrevet

Uff ja eldste vår var ekstrem.Han svimte av tre ganger.Jeg ristet,blåste,hyla og skrek hver gang.Stakkar han ble vel redd meg og tenker jeg.Kaldt vann i fjestet hjalp.Nå er han 7 år og det hender fortsatt at han gråter så han virkelig må hive etter pusten.

Lillebror har heldigvis aldri gjort dette.

Skrevet

Takk for gode råd! Vet jo egentlig at det ikke er farlig, men ikke så lett å holde hodet kaldt når det står på som verst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...