TM2006 Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Hun er 10,5 mnd. Har de siste ukene begynt å få fullstendig panikk bare noen andre enn meg og pappaen ser på henne. Dersom jeg forlater rommet eller noen andre skal holde henne hylskriker hun til hun spyr og blir helt utslitt..... Det er virkelig helt EKSTREMT... Hva gjør man? La henne skrike (er jo helt forferdelig vondt å høre på)? Ta henne vekk fra det hun er redd for (da bekrefter man vel på en måte at personen er "farlig")? Det er altså ikke sutring men panikkskriking... Noen som kan komme med noen tips, for jeg blir så usikker på hva som er riktig i denne situasjonen..............
Kose-KU Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Ta henne vekk fra det hun er redd for mener jeg. Hvis det er en annen som holder henne f.eks, kan jo du ta henne tilbake, og holde henne og fortsatt være ved siden av personen hun er redd for. Si det er ikke farlig. Hjelper det tror du? Er nok seperasjonsangst, vanlig i den alderen selv om noen får det sterkere enn andre.
Spitz Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Nå er eg ingen ekspert, men det eg ville prøvd var og.. La andre holde henen (selvom hun skriker) vist hun har en favoritt leke/mat/sang/bok. la andre gjøre kjekke ting med henne.. til hun blir vant til dt.. dette er bare en fase og fleste barn blir sånn.. så dere må overbevise henne at andre ikke er farlige men kjekke håper dette hjelper
Annemor83 Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Når hun hyler og er redd, så trenger hun å vite at hun er trygg tror jeg. Hun har jo en ekte følelse av redsel, og da syns jeg det er lurt å vise at du er der for henne når hun er redd. Ta henne tilbake på ditt fang, og introduser nye mennesker i hennes tempo. Kanskje bare sitte å se på de på avstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå