Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 hvorfor er de lengre enn de norske vognene? og de ser også helt anderleses ut.. hmm.. bare litt nyskjerrig=)
Mrs. Bouquet Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Danskene lever i fortiden på det området. De har flere grunner til det, blant annet at de har barnet i dypvogn til de er godt opp i 2-årsalderen. Men samme hvilke argumenter de bruker, så er det meg en gåte hva de ser i de vognene. Ser også ut som om de store barna sitter vondt i de vognene. Ikke var det lov med barnevogner på spisesteder heller pga. brannsikkerhet, og ikke rart spør du meg. En slik danske vogn vil jo blokkere det meste av lokalet og rømningsveier.
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 ok...nå ble jeg mye klokere..=) takk for svar=)
nickoline og supermann Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 synes de danske barnevognene er flotte jeg. Barna sover ute mye lenger enn i norge. Men er enig i at "klappvogne" som de kaller det i DK er bedre å sitte i ! Selv er jeg sammen med en danske. Vi kjøpte simo dypvogn.Den brukte vi til han begynte å ville sitte. Da kjøpte vi en quinny. Nå sover han i dypvogna si i barnehagen. Han er 18 mnd og den passer enda. Og han sover som en sten i den. Selv synes jeg ihvertfall combivognene er alt for små. Unga i norge skal jo sitte i vogna si veldig tidlig. Alt for tidlig spør du meg.
nickoline og supermann Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 danskene har en vogn som heter Odder . Knallfine. De bruker også mye basson og emmaljunga.
Mrs. Bouquet Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Fine?? Nei, ikke etter min mening i alle fall.
Blue Lady Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 "Barna sover ute mye lenger enn i norge.", man kan vel sove ute i sportsvogn? Synes ikke de digre danske dypvognene er fine jeg
Mrs. Bouquet Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 Den reagerte jeg på også. Det er jo minst like god plass i sportsvognen vår som i en dansk dypvogn, og den er veldig fin å sove ute i hvilket som helst vær her vi bor.
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har en dansk barnevogn.. Emma Combi heter den. Kjøpte den på www.babysamesbjerg.dk! Helt ok vogn :-)
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #10 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg ble helt sjokka jeg, har ikke lagt merke til vogner når vi har vært i dk før. Men når vi var der i fjor (da var snuppa 8 mnd) tittet jeg naturlig nok på sånt, og til og med i københavn gikk de fleste rundt med slike dråg. SVÆRE unger i dypvogn ser jo bare rart og fryktelig ubehagelig ut, er jo ikke noe deilig å sitte med bena rett frem hele tiden, ser også litt utrygt ut synes jeg. Også er de stygge som juling
nickoline og supermann Skrevet 31. oktober 2007 #11 Skrevet 31. oktober 2007 Av våre danske venner/familie sover barna alltid ute. (vet ikke om noen som ikke gjør det eller har gjort det)Av mine norske venner er det kun min sønn og 2 til av kanskje 10 som alltid sover ute. Ja, man kan sove i sportsvogn, men jeg ser at sønnen min har det mye mer komfortabelt i sin simo dypvogn når han skal sove. Han sover lengst i barnehagen også. (det kan være tilfeldig) Men hver sin smak, heldigvis! Og jo, Oddervogna er knallfin!
nickoline og supermann Skrevet 31. oktober 2007 #13 Skrevet 31. oktober 2007 jo. Men jeg ville nok hatt en sportsvogn i tilegg hvis det var meg. Men jeg er jo norsk da:) min svigerfamilie reagerer på at vi har små barnevogner. Selv ville jeg aldri kjøpt en combivogn. Det må ihvertfall være duo. De er noe større i alt. Har selv quinny hjemme nå. Ville aldri hatt bagen på denne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå