Gå til innhold

Når barnet står opp selv på natten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eldste er 20 mnd og har for noen uker siden lært å klatre ut av sengen sin selv.

Først stod hun bare opp til vanlig tid på morgenen.

Så hendte det at hun stod opp ett par ganger etter at hun hadde lakt seg. Dette er jo helt greit, og sikkert noe de fleste barn gjør.

Hun har alltid vært grei å legge og har sovet hele natten, hender hun gråter og får smokken, men hun er bare så vidt våken da...

Forleden natt stod hun opp 4-5 ganger midt på natta, fra ca kl. 01.30 - 03.00.

Gikk i stua, på bade, var stille først, men så ropte hun mamma etter en stund. Var lys våken. Klatret opp på stolen å slo på lyset på rommet. Koste seg skikkelig. Haha, da var mamma glad da.....

Har en liten på 2 mnd og så det passer jo dårlig....:)

Var bare våken to ganger i natt da, men hun har tydeligvis skjønt at dette er spennende...

Noen som har/har hatt samme problem?

Og har tips, ikke minst, til hva jeg kan gjøre..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil svare her før jeg legger meg...?

Da er det bare glemt i morgen:)

Skrevet

Er forhåpentlig bare en fase hun må gjennom? ;-)

Mine gjorde nok det de også, men heldigvis kom de alltid inn til meg.

Antakelig bør du forklare henne at hvis hun våkner må hun gå rett inn til deg! Gjenta det flere ganger, og kanskje hun da lærer det...? Var det jeg gjorde..

Kan jo ikke låse døra heller :/ Og jeg har aldri vært fan av å bygge sprinkelsenga høyere for å unngå at barnet klatrer over eller legge "lokk" på. Håper ikke du gjør noe sånt!

Forklar henne bare at hun må gå inn til deg. Og kanskje bytte til stor seng? Hun er tydelig klar for det, og da blir det kanskje ikke så spennende å våkne på natta...

Noen gode tips utover det har jeg ikke, håper det går over av seg selv :-)

Skrevet

Nei, huff det kunne ikke falt meg inn å sperre henne inne på noen måte. Hun må jo ut av sprinkelsenga til slutt alikevell. Å nå er nok tiden kommet ja. Hun får nok storseng snart ja.

Hmm...ja for prøve å si det til henne ja.

Lukker alle andre dører så hun ikke kommer seg på badet og lignende, men liker ikke tanken på at hun skal pusle rundt alene, man vet jo aldri.... Hun er så stille, lille luringen:)

Håper på en god natt:)

Takk for svar!

Skrevet

Hadde det problemet med småen,han romsterte på kjøkkenet og kunne finne på å slå på ovnen.

Vi satte en trappegrind i døra inn til rommet hans,så da måtte han rope på oss hvis han våknet og skulle ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...