Gå til innhold

Er det uforsvarlig å spiser godteri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på en venninne av meg som bare drikker kokt vann, i stede for te.Hun spiser kun oppskåret grønnsaker og drikker aldri brus eller spiser godteri.

Jeg drikker gjerne en kopp te fra lipton full av koffein, drikker litt brus i ny og ne og spiser vel litt godteri/kjeks/snack hver dag.

Jeg forholder meg til hva matportalen sier, men merker at jeg har litt dårlig samvittighet når det blir smågodt eller noe annet snop hver kveld.. Bør jeg ha det?

Det jeg tenker mest på er det smågodtet som er så himla godt;) Men som inneholder bare kunstig "dritt" ...Hva kan det evn skade? Øke kroppsvekten til barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det kan sikkert avgjøre vekten til barnet men ikke for min del

Jeg våknet på natta av tisstrang og da tok jeg med meg sjokoladeplata i senga haha!!!

Hun kom 12 dager på overtid og veide litt under gjennomsnittet så...jeg vet ikke men jeg spiser meg god samvittighet jeg:=)

Tenk!--vi gravide har jo liksom alltid hatt lov å spise det man føler for

Jeg tror mest ¨på at arv og gener avgjør størrelsen jeg...

Skrevet

Hun vennina di er litt ekstrem!!! Kokt vann...Hallo liksom!Hvorfor det?

Skrevet

Koser meg når jeg er gravid jeg... spiser det jeg har lyst på! Selvfølgelig brødmat og ordentlig middag, men nå spiser jeg Dumle:)

Skrevet

Ja, vet det. Hun er irriterende ekstrem..

Står dere opp på natten å spiser og? Jeg våkner og er så sinnsykt sulten. Men har pint meg selv tilbake til søvn. Kansje bare begynne å ha ett eller annet ved sengen.. He he..

Skrevet

Hehe ja jeg får ikke sove hvis jeg er sulten:=)

KOS DEG DU HEHE....Men ikke spør hvor mye jeg la på meg da:=)

Går fort av igjen tihi

Skrevet

Heldig hun venninna di, dersom hun trives slik da :)

Jeg prøver å være så sunn som mulig, å kun spise godteri, og brus i helgene. Ikke alltid jeg klarer det, men jeg føler jeg gjør så godt jeg kan. Verken jeg, eller babyen har godt av for mye sukker, fett, og kunstige stoffer.

Kroppsvekten til babyen kan nok kanskje øke, men senvirkningene fra den "kunstige dritten" vet de vel fortsatt lite om. Ellers så er mye av godteriet full av mettet fett, som "setter seg" i blodåreveggene, og fører til fortettninger etter hvert.

Mange tenker liksom at "jeg legger jo ikke på meg alikevel", men de tenker ikke på, at blodårene blir like tette som dem som legger på seg :)

Selv hadde jeg nok hatt dårlig samvittighet dersom jeg hadde spist godteri hver dag, men hver enkelt må jo selv avgjøre hvorden de vil leve.

Skrevet

Som med det meste anna her i verda er vel "alt med måte" ein grei tommelfingerregel.

Trur nok det er mulig at babyen blir eit par 100 gram tyngre enn ellers viss ein set seg ned og gumlar sjokolade i 9 mnd, men det er vel større fare for at mor legg på seg unødvendig mykje.

Eg har vore ganske flink til å passe kosthaldet mitt i dette svangerskapet (la på meg 22kg sist, der var minst 5kg direkte konsekvens av for mykje ostepop), men har heilt klart kost meg med litt snop og chips (og i det siste: pepperkaker) når eg har hatt veldig lyst på det.

Kos deg med litt smågodt når du har skikkelig lyst på det, men kanskje ikkje kvar einaste dag? Viss du liker gulrøtter er eit supert tips å gumle i seg 4-5 stk og SÅ tenke etter om du orkar snop etterpå :o)

Skrevet

Jeg MÅ ha litt sjokolade hver dag, velger heller det enn smågodt med masse e-stoffer. Drikker veldig lite brus, mest vann og noe te.

Spiser ikke på natta, da måtte det blitt en banan eller noe i så fall, men tar meg et par skiver för jeg legger meg.

Skader ikke å lytte til hva kostholdseksperter og leder sier, de gir oftest ikke råd for å väre slemme....men synes venninnen din er i overkant nöye, särlig det med kokt vann...... äsj!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...