Gå til innhold

Utenfor tema: bryllupsgavetips....hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her inne vet jeg det er mange kreative jenter. Tenk tilbake på deres eget, eller andre bryllup dere har vært i i det siste. Var det noen skikkelig bra gaver på gavebordet. Skal kjøpe til en fetter fra flere familiemedlemmer, til sammen ca 2500,-

De lever ikke på fattigdomsgrensen, og unner seg nok det meste, men gave må de jo få :)

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde kjøpt George Jensen damask duk med tøy sevietter til. Det er rå flott og ca til den prisen du nevner :-)

Hadde vi fått det hadde jeg vert ufattelig glad!

Men det må være G.J duk for det er de som har dem skikkelige damaske!

Skrevet

vi fikk:

Tivoli radio(gubbe veldig fornøyd siden den er lett å ta m/seg ,1500kr)

masse servis og glass ++masse andre små ting vi ønsket oss:)

Skrevet

så faktisk noen som hadde laga et bilde av pengene.. brettet dem i masse vikler.. husk, må ikke lime de da..he he.. må jo kunne bruke dem hvis de vil det. inni bildet la det også konsertbiletter og bilder av dem to.. stort bilde altså..

Skrevet

Takk for tips. Har tenkt på både duk og tivoli (gaver jeg ville blitt glad for). Er så vanskelig når alle som gifter seg er godt etablerte. Hvorfor trenger ingen gryter og sengetøy lengre?

Skrevet

He he nei si det du sengetøy er vel noe av det første en skaffer seg når vi blir kjærester... Ikke sånn som eketeseng nå lenger nei.

Apropo det jeg måtte le når mammma fortalte meg at mormor og morfar hadde gitt tanten og onkelen min oppredd dobbelseng til bryllupet deres som var på slutten av 50 tallet en gang... rart som ting forandrer seg :-)

Skrevet

Vi hadde jo egentlig "alt" men oppgraderte både gryter og sengetøy da vi giftet oss. Kjøpte dritdyre dundyner med ekstra lengde og fine Høie sengesett, og tro meg, vi nyetr forskjellen fra det gamle hver kveld når vi legger oss, enda det ikke var dritt det vi hadde før heller.

Kjøpte også endel nye gryter og panner, Eva Trio og Høyang Polaris. Vi fikk mye gavekort, og det var liksom litt dobbelt gave, både gavekortet, og å kunne gå og handle selv.

Det ble veldig mye Glasmagasin og Traktøren, men de store kjøpesentrene (iallefall Thon sine) har ofte egne gavekort, og de har jo utrolig mange butikker, vi fikk f.eks gavekort på SkiStorsenter, da fikk vi kjøpt både sengetøy på Hansen&Dysvik, kjeler og panner og Eva Solo-ting fra Jernia og Traktøren, og så fikk mannen min bruke litt av det og kjøpe seg øks, og det ble han helt overlykkelig for. (Det blir jo ellers mye damegreier...)

Man må vbare være disiplinert og kjøpe litt ordentlige ting, og gjerne notere seg hva man har kjøpt for hvilke gavekort, så man kan si at "denne kjøpte vi for pengene fra dere". Mine svigertanter var skeptiske til gavekort, men de syns for eksempel at det er ganske stas at la pengene fra dem i et skikkelig monster av en Kenwood kjøkkenmaskin.

Skrevet

Hvis de ellers unner seg det meste, kan kanskje et gavekort på kokkekurs være noe? Champagnemeny på Bølgen&Moi, gourmetopphold på Engø Gård... mulighetene er legio.

Sånne ting har vi gitt med hell til holdne par i 30-åra med stort hell!

Skrevet

Hei

jeg synes loppelauras idé om Georg Jensen damskduk og servietter var KJEMPEGOD!! Det hadde jeg blitt glad for å få.

Selv har jeg flere ganger endt opp med å kjøpe vinglass eller andre produkter fra en glassblåser i Henningsvær, ikke så langt fra der jeg kommer fra. Det er utrolig fine glass, brudeparet kan alltid få byttet dem eller produsert flere, og så er det en litt spesiell, personlig gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...