mayaya Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Han har bursdag 8 dager før jul. Jeg vurderer i år å kjøpe en litt dyr gave i stedet for 2 små... Er det kjipt? Jeg er tanta hans og kommer til å treffe han den 22. des. EVT; TIPS TIL GAVER til gutten`?
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Huff, stakar gutt... Alle må få feire bursdag for seg selv syntes nå jeg... snakk med moren og hør hva hun mener...
cherry coke Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Nei, jeg synes ikke du er kjip. Men det er vel grit å forklare han det på forhånd slik at han ikke "forventer" noe på dagen sin. Jeg har selv bursdag tett opp mot jul, og mange i min familie har gjort det på den måten, og uten sure miner fra meg=)
imsdal med julesmak Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Ja det syntes jeg var skikkelig kjipt gjort! Det er nitrist å ha bursdag helt oppi jula, og alltid få jule og bursdagsgaver samlet eller bursdagsgaver i julepapir osv. Gavetips: -tøffe klær (collegegenser etc.) -Pcspill -Dvder -Gavekort på dvd, musikk etc. Hilsen en som har bursdag 4. juledag
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Synes det er litt trist jeg. Har 2 barn som begge har bursdag rett før og rett etter julaften. Har sagt til all familie at vi gjerne vil ha både bursdagsgave og julegave til barna så de ikke glemmer hverken bursdag eller jul. Har flere venner som har nært jul som har fått en felles gave og de synes det er trist for det ble aldri en ordentlig bursdagsfeiring.
mor85 Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 vi har også en i familien som har bursdag like før jul.. blitt 15 år nå.. spurte han om han ville ha 2 små eller en dyr.. han satsa heller på en dyr =)
cherry coke Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Ja, du kan jo bare spør han hva han foretrekker? Kanksje han blir glad for en dyr gave?
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 Kan du ikkje bare spørre han kva han synest? Ein gut på 14 er jo så stor at den avgjørelsen kan han ta sjøl. Ring han og spør om det er greit, og kva han i så fall ønsker seg. Han setter sikkert pris på at du ringer han, for da skjønner han jo at dette er noko du har tenkt på.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 Må si meg enig med Phunk her. Har en gutt som har bursdag rett før jul, og her har vi gitt klar beskjed om at han skal ha bursdagsgave på bursdagen, og julegave på julaften. De kan kjøpe en liten ting til bursdagen, og en dyrere til julaften, men felles gave er forbudt. Han har like stor rett til å ha bursdag og få gaver på dagen sin som jeg har, som er født i juli.
mayaya Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg er enig i at det er litt kjipt ja.. Har alltid gitt 2 gaver før, og han har alltid fått bursdagsgaven den 22., for da er jeg hjemom. Men nå er han så stor.. Og jeg har lyst til å gi han en shuffle (iPod)... Men det er aaalt for dyrt hvis jeg skal gi 2 ting.... Hmmmmmm
mor85 Skrevet 31. oktober 2007 #11 Skrevet 31. oktober 2007 tassen min har også bursdag rett før jul.. han er jo liten så han får selvfølgelig 2 gaver av alle.. men en på 14 er jo mer inntrisert i noe han kankje har bruk for eller ønsker seg som koster litt mer =) spørr han du =)
Turid Laila Skrevet 31. oktober 2007 #13 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har bursdag rundt jul og syns det er kjipt å få en kombinert gave. Fordi det er to forskjellige anledninger. Er også kjipt å få feks truse til jul og bh til bursdag, bare fordi det var et sett. Kommer jo ann på pris og selvfølgelig. Men jeg syns det er kjipt. Nå syns jeg ikke det er like kjipt, var verre da jeg var mindre.
mayaya Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg tror jeg må fiske litt ja... For jeg ER helt enig! Men gutten har ikke råd til iPod selv, og jeg har så lyst til å gi han en... :-p
LisaColli Skrevet 31. oktober 2007 #15 Skrevet 31. oktober 2007 det med å få én gave til hver dag er jo viktigere når barna er små. tror han heller vil ha en ipod enn 2 dvd'er. har selv bursdag i desember, og da jeg var i den alderen foretrakk jeg å få én gave som var dyrere,hehe:)
Turid Laila Skrevet 31. oktober 2007 #16 Skrevet 31. oktober 2007 Kan jo kjøpe en billig julegave da. Eller høre hva han selv syns. Tror nok han syns det er greit med bare en så hva du hadde tenkt å kjøpe...
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #17 Skrevet 31. oktober 2007 jeg vil tro at en ungdom foretrekker èn ordentlig gave enn 2 som kanskje man kjøper bare for og kjøpe? er noe annet med små barn som virkelig gleder seg både til bursdag og jul. men når man er blitt så stor så har man andre tanker rundt dette.. lillebroren min har bursdag på lillejulaften,og han får kombinert gave fra oss.. hva slags interesser har han? til ungdommer bruker vi og gi alt fra superundertøy til hårstæsj etc.. kommer litt ann på hva slags intr de enkelte har. musikk og dvd'er synes jeg nesten er litt bortkastet,når de aller fleste laster ned fra nettet.
Gjest renate&nydelige christina Skrevet 31. oktober 2007 #18 Skrevet 31. oktober 2007 Nei, det hadde jeg også gjort! Gavetips til en 14åring må bli gavekort på et senter:-)
Trulte76 Skrevet 31. oktober 2007 #19 Skrevet 31. oktober 2007 jeg har selv ei jente som er født bare noen dager før jul.. og jeg mener bursdag er bursdag og jul er jul.. Alle andre får jo to gaver i året..så hvorfor ikke han? Kjøper jo ikke jul og bursdag i et til noen som har bursdag f.eks sommeren? Er noe helt annet visst man avtaler og blir enig om det..visst det er noe dyrt han ønsker seg..og synes selv det er greit..
nickoline og supermann Skrevet 31. oktober 2007 #20 Skrevet 31. oktober 2007 det synes jeg er helt ok.............. jeg ville kjøpt lego duplo. gutten min på 18 mnd bygger og bygger. nå har vi samlet på thomas toget serien. får litt til jul av mamma vet jeg. leker de leker med lenge.....kan hende vi klarer oss med denne togbanen i stedet for å begynne med brio også!
nickoline og supermann Skrevet 31. oktober 2007 #21 Skrevet 31. oktober 2007 men da kan du jo egentlig kjøpe noe nå og litt til jul!
nickoline og supermann Skrevet 31. oktober 2007 #22 Skrevet 31. oktober 2007 legger til en liten ting til. han er jo kun 14 mnd. når han blir 3 blir det kanskje anderledes. da forstår de mye mer. men likevel.........de er så små at de ikke husker hvem de har fått hva av.............
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 31. oktober 2007 #24 Skrevet 31. oktober 2007 Nickoline, nå tror jeg senga roper på deg. For det er sannelig ikke ofte jeg hører om fjortisser som digger lego...
nickoline og supermann Skrevet 31. oktober 2007 #25 Skrevet 31. oktober 2007 jupp. trøtt, men senga kommer ikke før 0830 i morgen tidlig! det stod 14, og som regel snakker vi om småttiser her inne- ti hi! Nei, gå likevel for en dyr gave! Men ikke kjøp persillehakker......(ikke dyrt heller da men..... det fikk min samboer av sin tante da han var 16. Det er han skuffet over enda.............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå