*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Fikk beskjed i dag at mormor har 1-2 uker igjen å leve så jeg har begynt å planlegge begravelsen nå. Men hvordan skal jeg kle dem? Må de gå i svart? Har en gutt på 5 år og ei jente på 2 1/2 år.
NoDoubt Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Så det nærmer seg slutten nå... Personlig hadde jeg ikke tatt med så små barn i begravelse. Kanskje 5-åringen... Dress eller bukse og skjorte til gutten. Kjole til jenta. Trenger ikke være sort.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 hadde aldri kledd dem i sort, synes ikke barn skal vise sorg sånn som voksne gjør. ville heller hatt på jenta en pen kjole som hun liker og samme med gutten, ta noe på han som han liker å ha på.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Ta på de penklær, det behøver ikke å være mørke klær. (synes ikke det passer på barn) Trist med mormoren din, men hun setter nok pris på at de har rene og pene klær.
Næsningsfrua Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Behøver ikke å ha svart. Jeg har pleid å ta på unga litt pene klær, men har aldri gått ut for å kjøpe nye klær.
tonebf Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 vi har fått samme beskjed om min bestefar, at det ikke er lenge igjen nå... min sønn på 2,5 år skal ha på seg klær som oldefar har kjøpt. det er brun mikkemus bukse og en skjorte.... uff dette er så trist!!!!!!
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Da farfar til barna døde, kledde eg barna i finklær. Storesøster var 4,5 og hun fekk velge selv. Hun valgte ein kjole som hu meinte farfar likte. Storesøster var med på alt når det gjalt begravelsen. Fekk sjå han i kista, og var med i kyrkja. Men Lillesøster var bare 2, så hu var i barnehagen til maten etterpå. Følte hu bare ville bli forvirra over kva som skjedde, siden hu ikkje forstod det heilt. Bare nevner det, for om du sørger veldig, kan det være tungt å ta hånd om den minste i kyrkja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå