Gå til innhold

EL-tester.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært prøver i 1 år og hele tiden trodd at det vil ordne seg av seg selv. (Har jo fått det til før...) Men nå får jeg begynne å el-teste. Hvilken tester er best, hvordan fungerer testene, er det mange i pakken, eller er det noe digitalt som man kan bruke flere ganger osv. ? Og når/hvor ofte bør man begynne å teste?

Bor på en liten plass, så derfor er det ikke aktuelt å gå inn på apoteket for å "grave og spørre"... Fint om noen kan gi meg noen gode tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Clearblue digital er å foretrekke, fordi testane gir heilt eintydige resultat utan noko tolkingsmonn, i motsetnad til dei testane der ein må tolke strekar. Ulempa er at dei er ganske dyre på apotek, men trur du kan bestille over internett også. (Eg gidd ikkje det sjøl). CB digital har sju pinnar i pakka som du stikk inn i den digitale dingsen :), og det står i bruksanvisninga når du skal begynne - kjem an på kor lange syklusar du vanlegvis har. Eg plar begynne rundt dag 10 (rekna frå første mensdag) - har vanlegvis ca 26-dagars syklus, av og til 27, av og til 25.

For meg held det å teste ein gong per døgn, og eg plar teste på morgonen (fordi det helst skal vera 4 timar sidan sist du pissa), men damer her inne med meir erfaring seier at testen ofte blir positiv på kvelden. Det er ikkje alltid eg hugsar å kjøpe testar eller hugsar å bruke dei, men eg finn vanlegvis EL ved å teste ein gong om dagen. Andre har så kort stigning av det hormonet som slår ut (som eg ikkje hugsar kva heiter) at det ikkje er nok. Så du får prøve deg fram.

Lykke til med både EL-testing og prøving!

Skrevet

Jeg fant ut med hjelp av el-tester at jeg har el tidligere enn jeg trodde, så det kan absolutt være et godt hjelpemiddel. Støtter Beths anbefaling om clearblue digitale tester. Jeg synes de er lette å bruke og ikke til å misforstå. Har også prøvd Quick respons, men syntes det ble litt mer vagt, ikke helt enkelt å tolke strekene.

Lykke til! Håper det klaffer snarest!

Skrevet

Hei på deg. Jeg vil som de andre her anbefale CB-digital. Disse kan du bestille på www.billige-tester.com og koster 199kr. De blir tilsendt i løpet av 3-4 dager og kommer i en anonym konvolutt. Kanskje kjekt hvis du kjenner postbudet :-) Du kan gå inn på www.clearblue.no for å lese mer om eggløsningstester.

Klem fra

Skrevet

1000-takk for utfyllende svar fra dere alle!!! Da er det vel bare å begynne å testingen...

Håper det skjer noe snart for oss alle!!!

Klem

Skrevet

Hei :) Jeg tester også denne måneden. Etter 2 SA i sommer er syklusen kort og lang om hverandre, så istedet for å skyte i blinde tester jeg nå hver ettermiddag.

Lykke til mamma-brum og alle dere andre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...