miobell Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Lurer på om dere kan hjelpe meg litt her.Kanskje fler "erfarne" her enn meg... Sluttet på ppillen lørdag 13.10.Brukt ppiller der en tar piller 21 dager og har en uke uten (microgynom) - fikk deretter en blødning som varte til og med lørdag 20.10. vi hadde bestemt oss for at NÅ skulle vi begynne å prøve bli foreldre. Hadde sex denne helgen, som vanlig. Samme med mandag og tirsdag følgende uke. deretter fikk jeg "kalde føtter" og begynte på ppiller igjen onsdag 24.10. Gått på dette siden. I går fikk jeg en liten brunaktig blødning. Vært noe brunaktig slim i dag også . Ikke nødvendig med bind, bare liten flekk i trusa. Også noe ømme bryst, men dette har jeg hatt før uten grunn. Hva kan det være? Bare en mellomblødning av en eller annen grunn, eller ? håper på svar
honey,5pp Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Det sies jo at det er veldig vanlig å få mellomblødninger når man starter opp med p-piller,spesielt dersom man ikke starter første mensdag.. Så jeg tipper at det bare er litt mellomblødninger. Med tanke på at du har hatt lengre opprom enn det vanlige på 7 dager.
JordbærMamma Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Slenger meg på den... Men du kan jo ta en test for å være sikker! Bør vel ikke bruke pilla for lenge om en er gravid kanskje? Lykke til uansett hvordan det blir!
miobell Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2007 takk til dere to for svar. Tviler vel egentlig på at jeg er gravid, men kjenner jeg har et lite håp inni meg. - festeblødning... kunne det evt vært noe slik, eller hadde det evt. vært for tidlig? nei.. er sikkert ikke smart å gå på p piller om det skulle vise seg at jeg faktisk er gravid. Men er kanskje ikke mulig å se så tidlig i et evt. svangerskap? usikker her nå..
honey,5pp Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Festeblødningen pleier å komme ca. da mensen skulle kommet.. +/- 14 dager etter eggeløsningen. Tar du en test 14 dager etter siste aktuelle samleiet,får du resultatet!
miobell Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2007 ok. Kanskje best bare jeg kutter ut ppillen nå da, og lar det stå til framover. Ta det som det kommer - i og med jeg merker på meg selv at jeg har et lite ønske om at jeg er gravid nå
Clemencia Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Festeblødningen skjer ikke 14 dager etter EL, men ca. en uke etter.
miobell Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2007 ok. takk for nok et svar. Nå oppfattes jeg sikkert som dum og uvitende, men en gang må jo også jeg lære Når, ca er eggløsning? Om, sett utifra min situasjon, jeg slutter med piller 13.10, får mensen fra 16.10. Siste mensdag er lørdagen 20.10, når er da ca eggløsningsdagen? når er da evt. størst sjanse for å bli gravid?
lykkelig-mamma Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 Hei:) Du oppfattest slett ikke som dum eller uvitende! Jeg har hatt veldig lett for å få slik som du beskriver, en mellomblødning. Med en gang jeg var uforsiktig med pillene, når jeg gikk på de, fikk jeg mørk (ekkel) utflod. Spesielt når jeg glemte en eller om jeg rett og slett tok en litt seinere enn vanlig. Men anbefaler fortsatt at du tar en test for sikkerhets skyld. Så slipper du å vere usikker, eller få en ubehagelig opplevelse. Visst du går inn på babyveården.no kan du få regnet ut eggløsning, og eventuell termin, om du er gravid. Regnet ut når du har størst sjanse for å bli gravid: Eggløsnings - kalkulator Første dag av siste menstruasjon: Dag: 16 Måned: 10 År:2007 Sykluslengde: dager (28 dager er gjennomsnittet, dersom du er usikker på hva din syklus er) Din fruktbare periode er: 27.10.2007 - 01.11.2007 Eggløsningen finner sted: 30.10.2007 Termin: 24.07.2008
miobell Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 31. oktober 2007 takk Du hjelper meg bra nå Da er det sikkert ikke festesmerter i allefall
miobell Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 31. oktober 2007 Men hvor tidlig er det mulig å ta en test? Er vel litt for tidlig til å vise sikkert resultat i og med det kun er en uke siden jeg evt. kan ha blitt gravid...
lykkelig-mamma Skrevet 31. oktober 2007 #12 Skrevet 31. oktober 2007 En test vil vanligvis kunne vere positiv fra den dag du skulle hatt mensen å den ikke dukker opp.....men noen får ikke positiv test før opptil 14 dager etter mensen ikke dukker opp. Noen få får positivt svar før mensen skulle ha kommet, men det tror jeg er få. )
Babyønske44pp Skrevet 31. oktober 2007 #13 Skrevet 31. oktober 2007 hei på dere. jeg ser dere snakker om blødninger , og da ville jeg spørre dere. kanskje dere er litt mer erfarne enn meg og har litt mer peiling. jeg har hatt små blødninger ca hver dag(annen hverdag) i over to mnd nå. hva kan det skylles.? vi prøver jo på å få barn, men dette er vel ikke noe tegn på at vi har lykkes? alle g tester jeg har tatt har vært negative, vi har prøvd siden i mars. jeg har hatt stikkinger i ruygg, spenn i tennen , mye vondt i hodet, kvalm, veldig ømme pupper innimellom . men som sagt alle tester er negative, unntagen en som viste en nesten usynlig g strek. noen som kan hjelpe meg?
lykkelig-mamma Skrevet 31. oktober 2007 #14 Skrevet 31. oktober 2007 Det har ikke jeg vert borti, så jeg ville ha anbefalt deg å ta en tur til legen. Mener ikke det er noe alvorlig, kan vere noe enkelt som en rift nedunder. Noen kan få det etter mye aktivitet:) Uansett veldig geit å få finne ut av det kanskje?
Babyønske44pp Skrevet 31. oktober 2007 #15 Skrevet 31. oktober 2007 tusen takk for svaret. ja jeg skal ta meg en tur til legen. tenkte kanskje noen her inni hadde opplevd lignende. syns også alle symptomene mine er så rart. men det skylles sikkert noe annet . takk igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå