TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Nå er jeg 12+3, og hopper over i 2.trimester med glede! Endelig er jeg over den første forferdelige perioden, og er faktisk ikke kvalm døgnet rundt lenger! Tjoho!! Er bare kvalm om morgenen, kvelden og natta nå... -og det er fremskritt for meg ;P Var hos jordmor i dag oxo, for å lytte etter hjertelyden til babyen. Har lekket fostervann, derfor ville jordmor ha meg inn til en liten skjekk. Men hun lovet meg ingenting, -sa at det er litt i grenseland for om man kan høre noe eller ikke pånåværende tidspunkt. Hun lette leenge rundt med den dingsen som registrerer hjertelyden, men fant ingen ting... Jeg kjente jeg begynte å bli litt små-nervøs... Så fortalte jeg at jeg hadde ikke klart å kjenne livmora selv ennå, så det kunne jo hende den lå for langt nede til at det var mulig å høre hjertelyden til babyen. Jordmor sa at hun ville kjenne, og sa at det kjentes ut som at livmora lå der den skulle, oxo prøvde hun å lytte igjen. Fant først ingen ting, men da hun flyttet dingsen enda lenger opp på magen min, DA! hørte vi den fantastisk deilige lyden av raske hjerteslag og flere spark..!! Og Jordmor sa hun hadde ikke trodd den ville ligge så langt oppe på dette tidspunktet.. Hva kan det bety, tro?? Hmm.... Ble i alle fall utrolig glad og lettet for å få vite at det fortsatt er liv i krabaten, -var litt bekymret en stund. Så nå føler jeg meg faktisk ganske så gravid, hehe.. Det blir liksom helt annerledes når man får bekreftet at det er liv der inne Har en tulle fra før av, og har jo derfor vært gravid før. Husker at jeg den gangen kunne kjenne toppen av livmora så veldig tydelig da den begynte å komme opp fra bekkenet. Men nå har jeg ikke kjent noe sånt, - derfor trodde jeg livmora fortsatt lå langt nedi bekkenet. Men så viser det seg at den faktisk er kommet langt over! Merkelig... Flere som har opplevd en sånn forskjell mellom første og andre graviditet? Uansett; her er jeg, gleder meg til dette (forhåpentligvis) litt mer behagelige trimesteret
Labambie Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Hei! Så koselig at du kommer over til oss! Og koselig at du ville dele historien din også! Godt at alt sto bra til med den lille.. Nå er det jo bare glede i tiden fremover! Og tiden i 2.tri går jo litt saktere da.. Men så lenge formen er grei,så er allting greit! Håper du vil trives her inne med oss,slippe ned skuldrene og kose deg..
Filippa K Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Velkommen skal du være! Jeg har også en jente fra før, snart to år. Og - jordmor kunne kjenne livmoren i uke 10. Trodde først jeg var lenger på vei/tvillinger, men det viste seg å bare være 1 med rett termin. Så er det kanskje sånn at livmoren kommer fortere til "syne" når man har vært gravid før. Nå er det jo ikke så lenge siden heller. Lykke til videre - nå i 2.tri er det bare å kose seg!
Hvitkløver2020 Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Velkommen til oss:) gravid med nr 2 jeg oxo, 17+3 i dag. min lille fra før er 19 mnd. Merket det samme som deg ang livmoren, men det kan vere for at jeg ikke har kjent å tenkt så mye på det denne gangen som sist gang!! Lykke til videre:))
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2007 Takk for koselige svar! Ja, den livmora har tydeligvis beveget seg fortere opp denne gangen! Tulla blir 2 neste måned, så det er jo for så vidt ikke SÅ lenge siden forrige gang livmora var i full-spenn, hehe... Lykke til videre til dere også, vi snakkes sikkert mer her inne
Babyimars Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Velkommen inn på 2.trimester Da jeg var på første kontroll hos jordmor, ca uke 12, måtte hun lete lenge etter hjertelyden. Hadde vært hos legen 1 uke før og hørt hjertet dunke da, så jeg bekymret meg ikke. Hun begynte å lytte lenger opp, og der var baby'en min. Jeg ble helt forfjamset og skjønte ingenting. Hun sa det var overraskende, så sa hun ikke mer. Så jeg vet lite om det der. Jeg er førstegangsgravid, og livmoren er der den skal nå...hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå