karanja Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Noen som har erfaring med gutt som har fått urinveisinfeksjon? 2-åringen min har fått det, har vært hos legen og fått penicillin og han er bedre nå, men lurer på om ikke dette bør undersøkes nærmere. Forstår det som om det er ganske uvanlig at gutter får det, og at det kan være bakenforliggende årsaker som bør utredes? Noen som vet?
*sola ღ Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Hei! Min gutt fikk uvi for en stund siden, tok tisseprøve og fikk penicillin-kur. Ifølge legen er det ikke vanlig for gutter å få uvi, så det var rutine å få undersøkt dette på en ultralyd på sykehuset. Men han har ennå ikke fått noen time til det, tror jeg må purre.......... Ihvertfall, det skal visst utredes.
ayme Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 hei, min sønn fikk det når han var 4 uker gammel... De tok en ultralyd på han og det viste seg at lukkemusklene til nyrene ikke fungerte. han gikk på pencillin i 2 år før de opererte og hadde i den tiden likevel 5 urinveisinfeksjoner. Det er ganske sjelden at gutter får det men hvis det er bare denne ene gangen tror jeg ikke du bør bekymre deg, men hvis han får det igjen bør du forlange en ultralyd for å sjekke om alt er so det skal...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå