Gå til innhold

Litt bekymret for poden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 9,5 mnd. gammel og han er så redd av seg. Han liker ikke å leke med andre babyer, da sutrer han bare og vil til meg hele tiden. Når de andre babyene kommer til han og er borti han så begynner hanå gråte og jeg ser at det er av redsel.

Er det normalt at de er sånn? Jeg har aldri sett noen andre være så redde noen gang..

Noen andre som har hatt slike "pysebabyer" og skikkelige mammadalter? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei jeg har ikke sånn "pysebaby", jeg har en bøllebaby :P men et par av babyene på barselgruppa er litt sånn mammadalter. det er like normalt det, er det ikke nå denne separasjonsangsten setter inn da? du trenger jo ikke å ta han opp å trøste han hver gang, så lenge du er der. :)

Skrevet

Babyer er forskjellige på samme måte som vi voksne er det, noen er mer utavdente, sosiale og "tøffe". Jeg hadde samme baby som du beskriver HI men jeg tror det var pga at han var så sjeldent med mange barn. Venninnene min har eldre barn og da blir det jo mest at han ser på hva de finner på med store øyne. Vi begynte på babysang 1 gang i uken, da får han være med 10 babyer. I starten var han veldig redd men det tok bare noen få ganger så var han i sitt ess. Nå gliser han fra vi kommer inn døren til vi går. Han er blitt mye tryggere på de andre babyene, smiler, prater og plukker på dem. Som mor er det eneste du kan gjøre er å gi ham trygghet og vise at du er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...