Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Angående urinen. I begynnelsen av svangerskapet står det at urinen min er normal, så står det L+, L+1 også da jeg hadde veldig vondt inni magen når jeg tisset dro jeg til legen og da hadde jeg L+3. de trodde da det var urinveisinfeksjon. Så var jeg hos legen igår, og han sa at de hadde sendt inn den forrige urinen min og det var ikke urinveisinfeksjon. Og på urinprøven igår så var det L+4, og nå gjør det vondt når jeg tisser igjen. Det svir ikke men gjør vondt inni magen. Legen sa igår at de skulle sende inn urinprøven igjen. men siden jeg har fått vondt inni magen igjen, burde jeg da ringe legen i morgen? Noen som har opplevd noe lignende? Er litt bekymra:/ Noen som vet hva L+ betyr forresten?
Mam&Ama Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 oi da.. var ikke meningen å være anonym..
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har det på samme måte som deg. Jeg tok urinprøve på mandag som viste L+4. Prøven ble tatt på grunn av sterke smerter i magen. L står for leukocytter og viser om det er bakterier i urinen. Det tar 3-4 dager å få svar på en urinprøve som er sendt til dyrkning, så det har ingen hensikt å ringe legen allerede i morgen. Hvis du trenger behandling kan du være trygg på at legen tar kontakt med deg. Jeg får telefon fra sykehuset i morgen hvis jeg trenger antibiotika-behandling. God bedring!
Mam&Ama Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Oi.. ok. Men jeg ble jo ikke oppringt da de sendte inn urinen sist, og da var den L+3:/ Tusen takk for svar:) jeg gikk også på antibiotika behandling i en uke, forrige uke.. så syns det var rart at urinen nå var L+4 :/
Gjest Orkideen Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Vanlig utflod kan gi utslag på leukocytter, så forhøyede verdier er ikke alltid ensbetydene med infeksjon. Grunnen til at de ikke ringe deg forrige gang var nok at det ikke var nok vekst av bakterier i urinen. Jeg venter spent på svaret i morgen. På sykehuset sa de at prøven var bra selv om jeg hadde L+4 og nevnte ikke urinveisinfeksjon eller behandling en gang. Jeg har sterke smerter i magen og regner med at det er en infeksjon som er årsaken.
Gjest Orkideen Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg jobber som sykepleier på sykehus og er vant til at pas, blir satt på antibiotika hvis de har symptomer og utslag på leukocytter. Jeg har hørt at man er ekstra obs på UVI hos gravide, så det er rart at de ikke setter i gang behnaling raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå