Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært i Brussel, som vil dele noen Brussel-tips med meg??? Skal dit over nyåret; aner ikke hva vi skal se.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søstra mi bodde der i x-antall år ,men har ikke noen spesielle tips.. vi var mest på shopping og fyll;-P... men finner du grand plass..(sies slik), der er det kjempe fint må ses! så har du en shoppe gate-ikke langt unna, helt sinnsykt brae butikker.. hvor lenge skal du være da? skal ta meg en tur dit igjenn snart, en kjempe plass.. men ganske kaldt på den tiden du dra.. har du med barn eller?!

Skrevet

Vi skal ha med barn. Et vennepar skal gifte seg. Aner ingenting om byen; hvor det er best å bo etc. Vanskelig å finne info på nettet. Roma og London er det masse info om!

Skrevet

Var der for noen år siden med jobben.

Den grand plass som nevnes over her må sees, kjempe fin:D

Ellers så husker jeg ikke så mye annet enn at utestedene stenger kl 7.. Ble med andre ord mest fyll og spetakkel;)

Skrevet

Var der med kjæresten for et par år siden, kosa oss glugg i hjel!

Maten er himmelsk og ølet kommer i literglass! (iallefall nesten..)

Grand Place er en av de vakreste plassene jeg har vært på, så den er som de over har nevnt, et must. I tillegg må man jo se Manneken Pis - statuen av den lille gutten som tisser - som er Brüssels største turistattraksjon (se også etter Jannicke Pis, jenteversjonen, som befinner seg et sted i trange smugene rundt la Grand Place). Vi var også innom et museum for musikk-instrumenter og et tegneseriemuseum, Belgia er jo tegneserienes hjemland.

Er du interessert i kunst og arkitektur, må dere få med dere de mest kjente Art Nouveau-bygningene i byen, spesielt de av arkitekten Horta.

Nasjonalmuseet huser bla. Davids "Marat".

Det var det jeg kom på i farta. Sjekk Dagbladets reisetips eller kjøp en guidebok. God tur:)

Skrevet

Takk for svar til dere!

Kom gjerne flere med input her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...