Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 sitter å ser inne på tettinntil.no, skal sy selv tenkte jeg. Hva anbefaler dere til nyfødt? og til ettåringen?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 kan noen poste på skravle? kanskje mer repons der...
Sjalabais Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Skal du ha ett bæretøy som passer begge? Og som du skal sy selv? Da anbefaler jeg en Mei Tai :-D Lett å tilpasse bruken til både ettåringen og den nyfødte, kan brukes både på magen og ryggen og vil passe bra til begge foreldrene uten å gjøre noen justeringer mellom hver gang en bruker den. Min favoritt for tida er vevd sjal, men det anbefaler jeg å kjøpe framfor å lage selv :-)
Sjalabais Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Ja, ringslynge er også lett å lage og lett å bruke. Bare at jeg sleit som f* for å finne ut av hvordan jeg skulle bruke den da L var nyfødt, fikk det ikke til før hun var ca 2,5 mnd'er gammel. Ringslynge er genialt til ettåringer som vil opp og ned hele tida (veldig greit å sette de på hofta og få hendene fri), men til bæring over lengre tid blir det for tungt for meg i hvertfall. Ringslynge belaster kun en skulder, og skal jeg bære over lengre tid trenger jeg litt mer symmetri i belastningen :-)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 trenger noe som belaster begge sider/skuldre likt, sliter litt med ryggen. ikke nødvendig med en som passer begge, gjerne to forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Vet ikke om det går ann å sy en slik en, men har hørt mye bra om den brukes fra 3mnd til de blir 5 år, belaster begge skuldre like mye og du kan velge hvordan du vil bære han, rygg mage hofte http://www.babyslynga.no/ergo.htm
Sjalabais Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 Gå for en Mei Tai da :-D Til de aller minste så er det beste et elastisk sjal synes jeg, og de er ganske billige å kjøpe. Tror Granit på Oslo City selger noen for ca 360 kr om jeg ikke husker helt feil :-) Ellers så får du tak i elastiske sjal mange andre steder også, i hvertfall på nettet ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå