Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Datteren min våkner tidlig på hverdagene, i seks tiden, og om helgene våkner hun enda tidligere. Vi har prøvd å legge henne senere på kvelden, men hun våkner til samme tid uansett... Noen tips til en morgentrøtt mor ?
babbalubba Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Vi sliter med akkurat det samme. Til senere vi legger ham om kvelden, til tidligere våkner han om morgenen. Står opp veldig tidlig og blir sint når han beordres tilbake til senga si. Står på gangen og er sint helt til han blir så våken at det ikke er noe vits i å legge seg igjen. I sommer måtte vi forøvrig henge store tykke pledd foran vinduene, han sto nemlig opp med en gang det ble lyst... Vi har tenkt å forsøke med klistermerker eller noe i den dur, slik at han ikke står opp, men i alle fall ligger i sengen sin litt lenger. Kanskje han etterhvert vil skjønne at det går an å sove lenger.
Tara77 Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Vi har prøvd dette såkalte belønningssystemet, og det hjalp en bitte liten stund og så var ting tilbake til det vanlige...sukk...
ayme Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Vi sliter med akkurat det samme. Her starter dagen stort sett mellom 5og 6 på morgenen. Han største på 4 gir jeg en flaske med sjokolademelk og setter foran tvèn men hvis han på 11 mnd våkner er det bare ¨stå opp. Prøver å la det være litt mørkt og fortelle at det er nesten natta og at alle andre sover nå og det burde vi også gjort. Ser ikke ut som det hjelper da... Har ei venninne som har ei jente på 3 og ho bruker å si i helga at det er ingen som står opp så tidlig når vi har fri. Hvis du vil være oppe er det greit men mamma og pappa skal sove. Har visst fungert veldig greit og nå sover alle 3 til langt på morgenen.
Rorrimamma Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Stort sett er det slik at barnet våkner samme tidspunkt om morgenen uansett når han/hun legger seg om kvelden. Våkner barnet klokka seks hver morgen, så legg han/hun tidligere om kvelden - i syv-halvåttetiden? Jeg har erfart av meg selv og av andre at uansett om jeg legger min sønn klokka 19 eller 23 så våkner han klokka halv åtte. Men det kan kanskje også ha med årstiden å gjør?
Gjest Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Ja, jeg har også tenkt på dette. Har en stesønn på snart 5 som bor fast hos meg og faren. Når vi f.eks. en fredagskveld er på middag hos noen, og det blir litt sent før han kommer seg i seng, så tenker jeg "ah, deilig, da sover han kanskje til 8-9 imorgen. Men neida, han våkner ofte tidligere enn normalt også. Onsdag var han ikke i seng før 20.30, og da våkna han 6.30 dagen etter. Legger han seg 19.00, så kan han sove til 8-9. Snodig det der! Men som regel våkner han til samme tid uansett når han legger seg. Han vokser deg vel av seg, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå