Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har (i folge gyn) en livmor som er litt bakoverbøyd eller hva hun sa. Det er noen år siden hun sa det og jeg tenkte ikke videre over det da, gitt.. Noen som har peil på om dette kan påvirke sjansene for å bli gravid? Siden den var det for noen år siden, er den det da ennå eller kan det forandre seg?

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at det ikke skal ha noen innvirkning på sjansen for å bli gravid. Jeg tror selv jeg har det (mener legen sa det engang for mange år siden). Er du også plaget av støtsmerter i enkelte stillinger?

Skrevet

Jeg har også bakovervendt livmor...men jeg har nå en datter på ett år og hun ble laget på en natt der vi glemte oss av...

De sier vanligvis at det er vanskeligere å bli gravid og beholde det...men har snakket med andre her inne med det samme og det virker ikke som de fleste har problem med det...

Skrevet

jeg har bakovervendt livmor

ble gravid april,mai og juni og nå sept. (mistet de andre gangene)

så tror ikke det skal ha noe betydning nei:)

Skrevet

Har også bakovervendt livmor. Legen sa til meg da jeg var til utredning på Rikshospitalet at før i tiden var folk av den oppfatning av det var vanskeligere å bli gravid med bakovervendt livmor. Men at dette faktisk ikke er tilfelle. Jeg har blitt gravid veldig fort begge gangene, men hadde en MA siste gangen. Har aldri hørt noe om at det kan være lettere å miste....? Noen som vet om dette stemmer?

En positiv ting med bakovervandt livmor er at man har mindre sjans for bekkenløsning under graviditeten og at mangen bruke litt tid på å vokse seg stor. Magen popper ikke ut med en gang.

En negativ ting er at det tar lengre tid før man kan høre bebyens hjertelyd, jeg fikk beskjed om at det ikke er mulig før uke 13 med bakovervendt livmor.

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk beskjed i går om at jeg har bakovervendt livmor. Jeg har tre barn + et 1/2 svangerskap bak meg. Ved tre av disse ble jeg gravid på 1.pp

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg blei litt stressa av innlegget hvor det står at det er vanskeligere å bli gravid og lettere å miste... Men det var det bare en som sa og mange som det har gått lett med! Det var deilig å høre! Blir veldig glad hvis det er flere som har noe å si om saken :)

Skrevet

Jeg har visst også det, men har blitt gravid på første forsøk med begge barna. Vet ikke hva som er konsekvensen av bakoverbølyd livmor egentlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...