Gå til innhold

Har INGENTING overs for Haloween


Anbefalte innlegg

Skrevet

Her røsser det inn med tiggende småunger og fjortiser med fra før stappfulle bærenett med godteri. Forløppig er vi oppe i ca 50 stykker, og jeg har ennå tilgode å kjenne igjen noen av barna (og det skyldes ikke at jeg ikke kjenner dem igjen under kostymene)

 

Jeg synes dette er en helt hinsides greie, og nekter faktisk sønnen min på 6 å gå. Jeg vil ikke at han skal gå rundt til ukjente å mase om godteri jeg. Så her sitter vi hjemme og koser oss med hver vår store pose smågodt, og heldigvis har pjokken forståelse for hva mamma og pappa mener om saken. Har inntrykk av at "alle andre" synes det er helt greit. Mulig det bare jeg som er sær???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke sær. Jeg er helt enig, og mener at de som ikke vil gi/ikke har anledning til å gi bør spares for å få huset tilgriset av egg o.l. Jeg har forståelse for at enkelte synes det er ubehagelig å få besøk av flere titalls utkledte barn med "krav" om godteri. Noen blir til og med direkte sure.

Skrevet

haha, må le litt=)

her har det nemelig ikke vært vanlig at det går barn rundt på halloween, før nå i år!

det ringte på døra og sambo gikk for å åpna, han skjønnte stakkar ikke hva barna ville eller hva dem sa så han sa bare "neida, vi har en slik fra før vi" å så lokka han døra=)

han trodde dem kansje selgte noe han.. hehe..

er heller ikke så begeistra for dette, om en måned er det på'n igjen med julebukker=P

Skrevet

Jeg er SÅ enig. Det ringte akkurat på her og jeg sitter med pc'en i fanget, mens sambo ikke gidder å gå ned. Nå ringte det på igjen... De er så frekke også, nå kjente de faktisk om døren var åpen! Men den var låst da... Er ikke amerikansk så det her gidder jeg ikke å feire. Takke meg til en søt liten julebukk i jula som synger julesanger og ikke ber om penger når du ikke har godis...

Skrevet

Jeg liker ikke den skikken, og jr har heldigvis ingen som helst interesse av det (han er 3,5)

Han kommer nok ikke til å få gå rundt på dørene heller nei, om det skulle bli et spørsmål om det.

Men jeg gir nå noe godt til de som kommer på døren her nå.

Skrevet

Vi har heldigvis ikke fått noen på døren.

Pia har maset i lengre tid om å få gå. Men hun får ikke.

Er så lei av å forklare for henne hva jeg har mot det!

Skrevet

Helt enig! har ingen ting til overs for unger som tigger på dørene. Vi gidder ikke og lukke opp. i fjor fikk foreldrene mine egg kastet på vinduet. Skjer det her og jeg får tak i ungen som gjør det kommer jeg ikke til og ta lett på det. Skal de få godter av meg får de komme som julebukk i jula og synge, de får jobbe for godteriet ikke bare tigge. Mine barn skal ikke få lov til og gå rundt og tigge når de blir gamle nok til at det blir et tema.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...