Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg er 26+3 og har kynnere ca en gang i timen. Korte på ca 10 sekunder. Er dette vanlig?? Kommer gjerne i sammenheng med at jeg reiser meg raskt eller er på do.. Noen som kjenner seg igjen??? (har vært hos legen og har blitt sykemeldt, men...)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Har kynnere hele døgnet,opptil 40 stk i løpet av 10 timer...kommer veldig ann på hva jeg driver med. Har vært sykmeldt 100% i 1 mnd og er 100% på aktiv nå ut november pga dette. I mitt tilfelle er det stress relatert. Jeg har hatt innvendig Ul og der var alt lukket(heldigvis) Men ellers har jeg fått beskjed og slappe av,roe ned tempoet og høre på kroppen. Er det noe av det samme eller?
Ninemi Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har samme type kynnere, men di kommer ikke så ofte. Bare et par ganger om dagen. Er 23 uker i morgen og har hatt dette et par uker. Noen kan være ganske smertefulle. Har forstått det slik at det er normalt, men at hvis de kommer ofte og regelmessige skal man kontakte lege. Er dine vonde??
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2007 Ja, akkurat samme grunn som deg. Ikke noe gøy å tenke på hvis hun er på vei ut... Hvor langt er du på vei??
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 I de fleste tilfele kommer de ikke ut ennå. Men kynner kan provosere livmoren... Er i uke 25 idag og har hatt det slik siden uke 17.
sydilla Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 hei! Hvis de ikke er regelmessige og vonde er det ingen fare. KYnnere skal dessuten gi seg hvis du tar en dusj, gjør noe annet - men blir du urolig er det bedre å få sjekka det. kynnere er ofte stressrelatert så dersom man blir bekymra så hjelper det jo ikke...
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. oktober 2007 Ikke så vonde, men de kommer bare så ofte... Blir litt bekymra Var hos legen ang det i går, og hun sier ett par ganger om dagen er normalt...Men jeg har kynnere en gang i timen... Liker det ikke...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 Bare for og si det da,jeg har hatt regelmessige og vonde. Men det har blitt litt bedre nå. Men jeg har sjekka på sykehuset etter jeg hadde gått med dette i ca 1mnd...Alt var fint innvendig. Det somer farligt med stress kynnere/masse kynnere er at over lang tid kan de provosere livmoren så at en fødsel kan sette igang. Så nå skal jeg bare slappe av og nyte de siste mnd og håper han henger fast til janar februar:)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg er ikke noe lege,men vis du tar 40 del på 10 så blir det en del i timen + at jeg hadde det hele natten også. Syns du skal ringe føden jeg vis du er veldig nervøs!! Ta en tlf til de og forklar til de hvor ofte og bekymringene dine.
sydilla Skrevet 31. oktober 2007 #10 Skrevet 31. oktober 2007 ok - da ville jeg kanskje vært litt obs viss det er en slags regelmessighet i det... Skal selv på innvendig ul om to uker for en sjekk (var i uke 20) har termin 11 februar....
nå er vi fem Skrevet 31. oktober 2007 #11 Skrevet 31. oktober 2007 I mitt forrige svangerskap hadde jeg kynnere "hele dagen" og til tider var de vonde. Jeg gikk likevel 14 dager over tiden før hun ville komme ut:-) Har også lest at mye bevegelse fra babyen, full blære, mye stryking over magen kan være med på å trigge kynnere. Håper det roer seg litt og at alt går bra resten av svangerskapet ditt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå