lioness* Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Ja, dessverre så er det mulig. Det skjer ikke så ofte men jeg har faktisk hele tre venninner som alle har opplevd dette. Da ble det oppdaget i uke 12 på vanlig kontroll hos lege, og spiren hadde vært død i flere uker. Kalles missed abortion fordi fosteret ikke støtes ut av kroppen av seg selv. Dette er jo et ganske ømtålig tema og mange er redde for å oppleve dette så jeg håper ikke jeg skremmer noen. Men hun spør jo og da er det greit å svare, tenker jeg. Som sagt så er sjansen for å oppleve dette statistisk sett veldig liten.
stratosen_er mamma_ Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 helt enig med deg lioness...når man spør så får man svar... jeg opplevde selv en missed abortion...jeg trodde jeg var 13 uker, begynte og spotte og fikk UL en uke etter og da hadde fosteret vært dødt siden uke 8-9...men jeg følte at noe var galt...så jeg tror man kan merke det litt likevel..men jeg hadde jo aldri vært gravid før så jeg visste jo ikke hvordan d skulle kjennes... men man bør ikke bekymre seg for dette..skjer d så skjer d...lite man får gjort med det...verden er brutal sånn sett...
Hannahs-mor06 Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2007 Takk for svar: Ja, jeg spør og får svar, sånn er det..Tror ikke jeg har mistet, men hcg stigningen er lav, og legen sa at jeg ville ha blødd dersom jeg hadde mistet..derfor jeg spør..Men vil hcg fortsette å stige ved MA?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Hei! Jeg hadde en missed abortion som ble oppdaget på rutine ultralyd i uke 19. Fosteret hadde vært dødt siden uke 12-14 et sted. Symptomene mine på graviditet forsvant rundt uke 14, men vanligvis forsvinner kvlamen rundt da så jeg reagerte ikke på det. Er ganske sikker på at hcg ikke stiger, men vil synke eller holde seg stabil ved MA. Målte ikke hcg, men graviditetsprøve var negativ bare en uke etter fosteret var fjernet, så jeg regner med at hcg var veldig lav, eller helt forsvunnet fra kroppen da dette ble oppdaget. Det går nok bra skal du se, så lenge det er stigning er det håp, det er jeg ganske sikker på!!
lioness* Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Det er trist, men sant, at skjer det så skjer det. Man kan ikke gjøre noe fra eller til. Er ikke sikker på dette med hcg. Men to av venninnene mine som opplevde dette (den tredje vet jeg ikke) sier at de faktisk hadde gravidsymptomer helt frem til det ble oppdaget. Da hadde fosteret vært dødt i rundt 4 uker hos den ene og 5-6 hos den andre. Magen vokste faktisk, som om kroppen ikke hadde oppdaget hva som hadde skjedd. Så at man alltid vil blø stemmer nok ikke, men i de fleste tilfeller ordner kroppen opp og støter ut embryoet selv. Kan du ikke be om ultralyd? Hvor langt er du på vei? Skjønner at du er bekymret, selv om sjansen er stor for at alt går fint!
Hannahs-mor06 Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. oktober 2007 Takk for svar;) Har ei tulle på 10,5 mnd, og ikke fått tilbake mensen etter fødsel, så har ikke noen syklus å gå ut ifra..men tror jeg hadde festesmerter (mavekramper de lux) 6 okt, (uke 3) - og da er jeg i uke 7 nå. Har testet svaaaakt positvt på CB tester 7 ganger de siste tre ukene..men de blir ikke sterkere. Og hos legen i går sa maskinene IKKE GRAVID, MEN det var en svak strek der og sa legesekretæren..Legen trodde mest sannsynlig at CB var mer følsom enn maskinende bruker, og sa at 7 positive tester ikke viser feil, men at en neg test kan vise falskt! ..tok blodprøve - får svar om en uke.. er den positiv, blir det UL for å se hvor langt jeg er;) Takk for oppmuntring;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå