Gå til innhold

utelys av = ønsker ikke besøk (ang halloween)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa her ble liv redd når de første ringte på i dag, så vi skrudde av utelyset. Jeg har lært at når ute lyset er av, betyr det at en ikke ønsker besøk. Men her ringer det på i endinga fordet..... hmmmm.

Er det kun jeg som har lært at utelys av = ønsker ikke besøk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er så spredt. Og så er det jo et problem for dem som ikke kan skru av utelyset. Det hadde vært bedre om de som ville ha barn på døren satte en gresskarlanterne utenfor

Skrevet

Funker ikke her...

Nå har krapylene dundret på utgangsdøren siden vi hadde tatt av lyden på ringeklokken også. Enkelte eier ikke oppdragelse.

Skrevet

har faktisk aldri hørt det før, så når jeg hørte det måtte jeg løpe ned og skru PÅ lyset :) men ingen kommer for det..

Skrevet

her har det ikke vært noen.

Men er så mye vann i gaten at da hadde de måtte vasset/svømt (allt etter størrelse), så tror ikke det kommer noen heller

Skrevet

Har også fått med meg det (tror jeg leste det her inne ifjor), så her har vi lyset slukket, men det ringer på like mye allikevel, så jeg driver "opplæring" på barna i nabolaget: er lyset slukket så ønsker vi ikke besøk....

Er nok ikke veldig populær i nabolaget idag jeg....

Skrevet

Jeg har egentlig aldri koblet det med utelys av, i så fall er det ofte vi ikke ønsker besøk (tar innmari lang tid å få mekt seg til å skifte lyspære når man må til med stige og greier), hehe. Jeg syns derimot at nedrulla persienner/lite lys inne "burde" vitne om at det ikke er noen hjemme, og da er det ikke vits å ringe på bare for å ringe på... I all efall ikke mer enn èn gang! Og heldigvis virker det som folk i gata mi skjønner tegninga...

Skrevet

Vi får ikke skrudd av utelyset, men har trukket for gardinene og ringeklokka virker ikke, så vet ikke om noen har vært hos oss jeg, men jeg vet at de har vært oppe hos de vi leier av. Hørte masse subbing av barneføtter oppe for en stund siden...

Skrevet

Har og lært at utelys av betyr at du ikke vil ha besøk. Utelyset vårt går av og på av seg selv så er ikke bare å skru det av. Vi har tatt sikringen på utelyset og ringeklokka.

Skrevet

Hadde det bare vært mulig å skru av utelyset her så. Men da må jeg bryte opp lampa og ta pæra.....

Skrevet

Tror ikke barna her i gata har lært det heller.. har skrudd av lyset, men måtte bare koble ut ringeklokken, orker ikke at de skal vekke begge barna

Skrevet

Synes foreldre maa bli flinkere til aa opplyse ungene sine om visse regler ang normal oppfoersel,selv om det er Halloween,og man ikke faar noe godt.

Ikke alt er lov.

Naar lyset er slukket kan det ogsaa bety at det ikke er mere godterier igjen,eller at folk er borte.

Har paa alle 10 aarene jeg har vaert her ALDRI opplevd heaerverk av noe slag om vi ikke har vaert hjemme paa Halloween....

Synes det hoeres braakete og veldig uorganisert ut i Norge...kanskje noen maa begynne ta paa seg litt opplysning i skolen,ved siden av hjemme, om sikkerheten rundt det aa ringe paa doera til fremmede folk?

Om det begynner bli moerkt ute er det ogsaa fare for at barna kan bli paakjoert av bil...

Men naa er vel Halloween over i Norge =o)

Her har den bare saavidt begynt.

Om 2 timer er jeg og ungene ute paa Trick or Treat.

Gleder meg til aa faa alt ungene ikke liker...hehe

Skrevet

Dette hadde jo vært en fin ting for NRK! Noe må de da kunne gjøre for lisenspenga :-)

Skrevet

Det er jo barn, hvordan skal de kunne kjenne til signaler som det der??

Skrevet

Ved at foreldrene laerer dem det ;o)

enkelt og greit.

Skrevet

Lærte de små jentene jeg gikk med at utelys av = ikke ringe på.

Og de lærte seg det fort, var bare noen få hus der det var mørkt.

MEN, hvorfor er ikke foreldrene ute og går med barna? I det minste holde seg litt i bakgrunnen.

Syns det er ekkelt å la de gå alene jeg, selv i kjente strøk.

Og da får man også fulgt med på hva de driver med.

Dessuten, kjempe gøy å se alle de fine barna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...