Leandermamma Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Heisann! Så du skrev i et innlegg at du skulle få testet babyen din for melkeallergi. (kumelkprotein) Hvor skal du gjøre det og er det en vanlig allergitest du skal få tatt? Vi fikk nemlig beskjed av min fastlege at det egentlig ikke var vits i å teste babyer for matvareallergi, for du kunnen ikke stole på resultatet før de var ca 2 år. Nå er fastlegen min en gammel mann og muligens ikke så veldig oppdatert, så hvis det faktisk er mulig å teste de med sikkert resultat, så vil jeg gjerne få gjordt det.
Sarah & Marcus mamma Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Heia! ja, det er fullt mulig. men ikke alltid det slår ut sier noen, og da må du teste omigjen senere. men jeg har hørt om mange som har fått påvist så tidlig. det skal visst være en prikk test... de tar forskjellige middler på armen og stikker et lite stikk eller slikt, så venter i 20 min og der det er irritert reagerer hun... middler: melk, egg osv. skal ikke gjøre vondt... jenta mi er ca 7,5mnd når hun tar testen da. (er 6mnd nå.) min lege tvilte ikke et sekund og det var en selvfølge at vi skulle teste! yngre lege... pluss at jeg har en del melkeallergi og atopisk eksem i familien. og faren er vitnamesisk og det er typisk at de ikke tåler... press på! du kan visst si til lege du vil gå til ernæringslege eller hva d heter, og så gjennom den få henvisning til test, hvi legen nekter.. lykke te!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå