Gå til innhold

Hvor gammelt er et barn på 18kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sitter å ser på bilstoler og en stol skal vare til ungen er 18kg. Hvor gammel, sånn ca, er ungen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja, tulla mi blir 3 år om noen dager, og veier 17kg nå.. hjelper det noe?

Skrevet

Da varer vel denne stolen til ungen er 3-4 år. Tror kanskje vi skal gå for en stol 0-18kg.

Takk for hjelpa!

Skrevet

Finnes det? Fra de er baby til de er 3-4 år?

Kan den da beveges bakover? Babyer sitter jo ikke på samme måte som et barn.

Lurer på hvilket sete dette er :o)

Skrevet

jenta mi var 18 kg på 6 årskontrollen ..............................tynn men ikkje mager.

Skrevet

Jr på 3,5 år er 14 kg -men mange 2,5 åringer veier 18 kg. Det varierer en del - men som regel vokser de fra setet i høyden før tyngden.

Skrevet

Dattera mi er 6 år, og veier 22 kg

Skrevet

Jenta mi var 16 kg når hun var 2 år.. Tror hun var 2,5 år når hun var 18 kg.. 4 år og 23 kg nå..

Dette varierer MYE fra barn til barn.. Min yngste søster gikk i 2. eller 3. klasse da hun var 18 kg..

Skrevet

Den stolen vi ser på heter Akta Graco duoLogic. Ettersom ungen vokser settes stolen opp. Den har 3 ulike stillinger og kan strekkes i ryggen og få hodestøtte. I tillegg er det et innlegg for de minste som tas bort etterhvert som ungen blir større. Virker veldig bra. Er dyr i innkjøp, 3700,-, men er billigere enn å kjøpe 2 ulike stoler.

Skrevet

Gutten min er 5 år og akkurat 18 kg.

Skrevet

Sønnen min var 18kg på 4,5 års kontroll.. :)

Skrevet

Jenta mi nærmer seg 4 og er knapt 15 kg..... Lita tripse!

Skrevet

Jenta mi er andreklassing og 17.5 kg... Men så er hun veldig spe!

Skrevet

Det der varierer veldig. Sønnen min på 2 år og 3mnd veier 17 kg. Må nesten se an sånt etter hvert som barna blir større. Vi kikker etter andre seter nå.

Skrevet

Min datter fyller snart 6 år og er ca 20, hun var 18 for et år siden.

Min erfaring er at stolen blir først for liten pga barnets høyde, vi byttet ut en stol som skulle være ok frem til 18 kg da hun var 3,5 år, for hun hadde blitt for høy for den stolen. (Barnets hode bør ikke være over den bakre kanten av stolrygg)

Skrevet

et barn på 18 kilo kan være fra ett år til 7, vi hadde ei jentei klassen på barneskolen som veide 15 kilo i førsteklasse.... det er 23 år siden altså, men jeg husker det godt, for vi syns det var sprøtt at hun veide så lite :-)

Skrevet

Hadde snakket med dem der dere skal kjøpe setet jeg. De bruker å ha veldig god peiling der :)

Det første setet vi hadde, vokste guttungen ut av pga lengden - hodet kom ovenfor kanten, og da er det for lite. Hadde langt igjen til grensen på vekta. Men dersom setet kan strekkes, og du får nakkestøtte, så er det jo kjempegreit :)

Skrevet

en ting til bare; dette med vekt er litt misvisende. Mine barn har vokst ut av det minste setet fordi de er for lange, ikke for tunge. Når hodet stikker opp over stolryggen er det på tide å bytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...