Gå til innhold

Pappapermisjon..

XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappapermisjonen er på 6 uker (hvis jeg husker rett), pappaen har også rett på 14 dager fri i forbindelse med fødsel, er det av de 6 ukene? Eller er det 6 uker + 14 dager??

Har pappaen krav på 14 dager fri i forbindelse med fødsel? (Noen som kan gi meg link til event. pargraf? Sliter så med å finne slike ting)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm tror ikke de blir trekt fra de 6 ukene. men jeg vet at de 14 fødselsedagene er ubetalt.

Slik jeg har forstått det iallefall

skal undersøke om dette selv de nærmeste dagene. Ring ditt lokale nav kontor. Synes det er enklere å spørre de over tlf jeg enn å lese disse paragrafene.

Skrevet

De 14 dagene heter omsorgspermisjon, og alle har rett på det, men om de er med eller uten lønn er avhengig av arbeidsgiver. Ansatte i stat og kommune får vanligvis betalt permisjon. De er ikke en del av pappapermisjonen.

Mannen min fant fram til sine rettigheter på jobben, i arbeidskontrakt eller retningslinjene til arbeidsgiver eller noe slikt. Det er jobben, og ikke nav som utbetaler det, såvidt jeg vet.

Skrevet

Ok, Tusen takk for svar! Saken er at jobben hans er litt "ustabil" og følger sine egne regler..

Men alle har krav på omsorgspermisjon altså?? Hvor står det?

Skrevet

Det stod inne på snartpappa.no, men siden fungerer ikke for øyeblikket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...