Gå til innhold

Feirer dere Halloween?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør ikke det. Dette er såpass nytt her i Norge og i og med at man ikke har vokst opp med det, så blir det så feil. Jeg forstår jo barna som da vokser opp med dette. Halloween er jo kult. Man skal være skummel og får godteri. Å gå julebukk i romjula er det helt slutt på her jeg bor ialle fall. Det er så synd, for det er noe jeg selv gjorde da jeg var barn. Da sang vi en julesang og fikk noe godt å spise på =) De norske tradisjonene forsvinner og det amerikanske overtar. Veldig synd!

Men hva gjør dere som foreldre med småbarn? Liker dere Halloween eller gjør dere det kun for barnas skyld?

Kommer nok til å få et problem når småen her blir stor nok og har lyst til å gå Halloween...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 2,5 og har foreløpig ikke noe forhold til Halloween. Selv kan jeg ikke fordra skikken, julebukk er langt bedre (da er jaffal de fleste hyggelige og man får seg som regel en julesang på kjøpet + at man har godis i huset likevel) selv om det ikke er mange som går det her jeg bor. Jeg er så kjip at jeg verken kjøper godteri eller åpner døra i dag. Ser ikke ut som vi er hjemme (mørkt, bare en bil i gården og jeg har dratt ned persiennene på gangen) så de ringer bare en gang og går videre.

Aner ikke hvordan jeg kommer til å forholde meg når hun blir større og kanskje vil gå selv. Men ser likevel ut som det er en "tradisjon" som ikke kommer til å forsvinne, dessverre. GR!

Skrevet

Jr på 3,5 vet ikke hva Halloween er enda, og jeg håper det er lenge til han fatter interesse.

Jeg liker ikke den skikken så godt, men det er nok ikke noen vei utenom heller.

Så vi feirer ikke Halloween på noen måte selv, men har godt klart til nabounger som kommer på døra.

Skrevet

Vi feirer IKKE Halloween.

Har store unger, men dem får ikke lov til å gå, og det syns dem faktisk er helt greit (selv om nesten alle i klassen skulle gå).

Liker ikke denne tradisjonen, eller kunne nok vært morsomt med et Halloween party med spøkelseskake og edderkoppgele, men liker ikke alle stygge utkledninger og alle som kommer på døren, dem skremmer jo dem minste (og også gammle folk).

Så her har vi stengt ytterlysene, men dem har jo ikke skjønnt at det betyr at vi ikke vil ha besøk, så dem klarte jo å vekke babyen...

Skrevet

Vi feirer ikke akkurat, men ungene er ute og går "knask eller knep". og alle som kommer på døra blir tatt imot med smil og godteri. Den norske høsten er lang og mørk nok til at vi kan koste på oss en liten morodag for barna synes jeg. Ser ingen grunn til å bli sur og låse døra iallefall. Mine unger går forøvrig julebukk også, så her i huset er det ikke enten eller, men både og!

Skrevet

Ja det gjer me. Me har nord-amerikanske venner og feirer sammen med dei. I helga møttes me åtte stykker og skar gresskarfjes og spiste gresskar-pai. Så delte me ut små snopepakker til kvarandre. No står det tre gresskar ute i hagen med lys og inne har eg pynta med litt småtteri. Eg synes Halloween er kjempekoselig.

Er det blitt vanlig å gå "trick-or-treat" heime i Norge? Det er det ikkje her i ungarn, men det er veldig vanlig å pynte og ha fest. Her er forøvrig 1.november helligdag, som allehelgensdag.

Skrevet

Vi feirer ikke.

Gubben er ikke for dette Halloween styret.. og så er vesla ikke mer enn 21 mnd så hun skjønner ikke noe av dette alikevel..

Skrevet

Nei, vi feirer ikke.

Synes det er helt tullete at denne skikken er kommet til Norge!

*sparker et gresskar bortover veien*

Skrevet

Jeg viste ikke at barn gikk rundt på halloween en gang.. Trodde det bare var eldre ungdommer som kledde seg ut og gikk på fest... Gleder meg til julebokkene kommer etter jul=) , myyye kosligere det!!

Skrevet

Jeg synes hele den feiringa er noe stort tull!! Ungene skal gå rundt på dørene og tigge godteri...og som noen nevnte over her også..er mange av dem uhøfelige i tillegg..!! Noen har til og med ikke kledd seg ut..så hvorfor går dem halloween da?? Bare for å få godt!!

Jeg skal aldri anbefale mine unger å gå halloween..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...