Gå til innhold

Hjelp ang navnevalg! Søker deres mening!!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde egentlig bestemt meg for å kalle jenta mi for Celina, har vært temmelig bestemt på dette navnet siden jeg fikk vite kjønnet på ultralyd!

Men så kom jeg over navnet Haley Eline, og syns at det var helt nydelig. Så tenkte at en god blanding av desse navnene, kunne vært kjempefint. Så sitter og tenker litt på om hun skal hete Celina bare, eller Haley Celina/Celine.

Elsker uvanlige, sjeldne navn, og har selv en bror og søster som heter Kevin og Samantha. Men hva synes dere???:) Noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haley er fint, men på engelsk.. Vet ikke helt om jeg liker det på norsk, om du skjønner?

Celina er helt nydelig, jeg ville valgt det, jeg. Begge navnene går fint med søskenenes navn, syns jeg.

Skrevet

Ja, skjønner godt hva du mener..

Er nok ikke så mange her i norge som heter det for å si det sånn, men litt det jeg liker med det. Samme som, er ikke så mange her i norge som heter Samantha, eller Dana som jeg også kjenner ei som heter:)

Er jo veldig spesielle navn, og selvfølgelig best med på engelsk, men tenke at siden jeg isåfall ville hatt Celine eller Celina som mellomnavn, hadde ikke bare haley blitt brukt:)

Men takk for svar!!:)

Skrevet

Forstår veldig godt hva du mener, vi velger et uvanlig navn selv (Althea Sofie), og tenker litt på samme måten; hvis hun ikke liker det første navnet sitt, er det fritt for å bare kalle seg Sofie.

Haley klinger godt, altså! Det bare ser litt uvant ut når man skriver det:)

Skrevet

Ja:) Er bare for henne å bruke celina/e, om hun vil senere.. Men føler det er mange som kommer til å reagere om jeg velger å kalle henne Haley.. Sånn er jo samfunnet vårt nå, det som er uvanlig/annerledes er negativt.. Er sånn i mange tilfeller iallefall!:)

Skrevet

Ja, men man kan ikke ta hensyn til alle! Det vil alltid være noen som ikke liker navnet, selv om sjansen for at noen ikke liker Maria eller Sara er litt mindre fordi det er så vanlige navn.

Lykke til med valget, i alle fall!

Skrevet

Ja sant så sant!

Igjen, takk for svar!:)

Skrevet

Synes Haley Celine er veldig fint :o)

Og så har jeg lagt merke til at det er voksne som setter spørsmålstegn på navnevalg.

Venninnen min heter Karianne, hennes mormor synes dette navnet passet bedre til en katt i 1978. Dårlig med Karianne som kattenavn i dag.

Datteren min har dobblet navn, og det er 6 stavelser fikk jeg bemerket fra en "onkel". "Hvorfor skal dere gjøre det så vanskelig for barna", sier en gammel mann som heter Svein Erik.

Selv tror jeg hun synes det er helt greit å hete det, og barna i barnehagen bruker begge navnene. Men pedagogene bruker kun det ene navnet. Selv bruker vi som foreldre begge navnene konsekvent.Og andre er bare forvirret.

Nå som vi venter jente nr 2 skal vi være helt bestemt på om dobbelt navnet skal brukes eller ikke. Vi må bare bestemme oss selv. Men hvis vi er usikre, så florerer det av meninger blant de voksne.

Navn med engelsk ordlyd kommer bare til å bli mer og mer vanlig. For oss er det viktig at navnet kan uttales på engelsk, uten at det forvrenges til det ugjenkjennelige. Som det gjør i mitt tilfelle.

Vi liker veldig godt Joshua som guttenavn, og det navnet ligger på navnetoppen i USA. Så synes ikke du skal tvile på å bruke Haley. Det gjør jammen navnet spesielt. Mange som heter Celine, men ikke Haley Celine/a.

Jammen hadde jeg ikke mye å si om dette...

Lykke til med navnet valget...

Hva synes du Lilly Isabell eller Isabell Augusta - lurer på dette hver eneste morgen jeg våkner????

Klem fra...

Skrevet

Jeg likte best Isabell Augusta, det var veldig fint! Er ikke så glad i Lilly, men det er jo bare min smak, da:)

Skrevet

Ja, tror absolutt at de litt mer "amerikanske" navnene kommer til å bli mer vanlig etterhvert! Håper iallefall det! Liker kjempegodt sånne navn man virkelig tenker over når man hører de.. Spesielle, uvanlige:)

Jeg kommer sikkert til å ende opp med å velge Celina, av den grunn at jeg under hele svangerskapet har kallt henne det. Hun er min lille Celina i magen:) Hadde sikkert blitt litt rart om jeg plutselig skulle ha skifta til noe annet. men ville så gjerne høre hva andre har å si om det andre, så måtte jo spørre her inne da!:)

Ang Lilly Isabell og Isabell Agusta syns jeg det det siste egentlig er finest. Liker godt Isabell og synes det passer best som fornavn..

men det er min mening da!:)

Skrevet

Beklager, Augusta var det:p en liten skriveleif!

Men jeg hadde helt klart valgt det!

Skrevet

Jeg synes Haley er helt nydelig. Var et av alternativene jeg tenkte på hvis babyen var en jente. :) Nå er han en gutt, og skal mest trolig hete Filip, ettersom han også har familie i Spania. :) Kanskje neste gang? Jeg synes det er veldig viktig at navnene man velger til barna kan uttales på engelsk, jeg, faktisk. Nå er det jo blitt veldig vanlig å både studere og få jobb i utlandet, så da er det jo et pluss å ha et navn som også kan brukes der! Jeg synes og det er litt tullete når folk sier at noen navn blir vanskelige å uttale for andre, det er da vel bare å fortelle dem hvordan det skal uttales? Et annet amerikansk navn som jeg synes er helt utrolig fint er Zoe. :) Liker litt uvanlige navn, jeg, og tror også det kommer til å komme mer og mer hit til Norge.

Skrevet

Hei Vero!

Der snek jeg meg litt innpå din tråd. Har ikke tatt skrittet selv for å spørre andre om hva de synes om våre navnevalg. Er enig med deg, at Isabell egner seg best som fornavn... så må smake mer på navn, titte i navne bok.

Flotte navn får hvertfall våre døtre :o) Takk for meningene deres :o)

Mitt beste navnetips er og være helt sikker i sin sak før en gjør navnet offisielt.

Lykke til videre :o)

Skrevet

www.babynames.com er forresten er kjempefin side for inpirasjon til litt uvanlige navn. :)

Skrevet

Ja, jeg var litt usikker på om jeg skulle spørre her inne, for regnet med at det kom til å komme en del negative meninger om Haley, siden mange her inne velger typiske norske navn. Men litt greit å vite også hva folk syns om det:)

Ja, de får uannsett helt klart kjempefine navn babyene våres, det er det ingen tvil om!!:)

Lykke til videre med navneletingen du også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...