Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan vesla prøve hoppesele? Er 4 mnd nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hoppesele er ikke bra for barn under 1 år. Da det blir belastning på bekken og rygg.

Skrevet

Noen som har brukt det tidligere her inne? Vet at mange er veldig imot denne hoppeselen tidlig, men alt med måte tenker jeg.

Skrevet

Vi har akkurat tatt frem våres. Den er etter pappan i huset da, så den er nokså old fashion....hehe. Hun er snart 7 mnd.

Ville ventet ei stund til hvis jeg var deg. Kanskje til babyen klarte å sitte selv eller stå på alle 4. Det er iallefall et tegn på at de beynner å bli litt sterkere i kroppen. Men morsom er den =)

Skrevet

Vi tok den i bruk da vesla var litt over 4 mnd vi. Til å begynne med hoppet hun ikke, hun bare "stod" der mens vi gynget henne fram og tilbake-hun gapskrattet:-) Nå er hun 6,5 mnd og hopper skikkelig opp og ned og gapskratter. Hvis vi skulle ha ventet med å ta den i bruk til hun ble 7-8 mnd så tror jeg jammen ikke vi hadde fått brukt den, hun veier 9 kilo nå, og bare så vidt vi får lårene hennes nedi.. Hehe lille gode runde jenta vår.

Syns ikke det gjør noe om man bruker hoppehuske jeg, så lenge man bruker den med måte.. Her brukes den 3-4 ganger i uka ca, og ikke mer enn 15 min i slengen..

Skrevet

Det er ikke så vesentlig hva du synes... blir skikkelig provosert over at alt skal være så lettvint og behagelig for foreldrene.

Fakta er at dette er usunt og kan i værste fall gi barna rygg og nakkeplager senere i livet, spør hvilken fysioterapeut du vil.

Ja, barna synes det er gøy, men slik er det jo med mange skadelige ting både for barn og voksne.

Skrevet

Spørs nok litt hvordan hoppehuska er også. Vi har som sagt en gammel en med skikkelig spring-fjær. Er ikke de nye med strikk? Hadde nok blitt vel mye belastning for mi da hun var 4 mnd iallefall. Hun veier også 9 kg nå, men det går greit. Litt vanskelig å få henne ut pga bollelårene, men...

Skrevet

Vi har en helt ny en, og den er med fjærer (eller den er nesten 4 år gammel da). En slik en til å henge i døråpningen, festet er liksom klyper som klemmer rundt dørkarmen.

Og jeg bryr meg egentlig ikke så mye om slike teite anonyme som hakker på dem som har slike "fy fy" ting til barna sine. Syns ikke noe om at anonyme alltid skal være så mye bedre enn andre. Hvorfor i alle dager være anonym hvis du har så sterke meninger? Tør du ikke stå for dem?

Alt med måte mener jeg da:-) Bruker man den som barnevakt, så blir det feil, men litt moro i den burde gå greit.

Skrevet

forstår ikke hvorfor det er noen som blir provoserte på hvert eneste innlegg her inne. Slitende!!

Vi har vår gutt i en slik sele av og til. Han digger det. Han er 5 mdn, får ikke være i så lenge om gangen men er skikkelig artig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...