Gå til innhold

Jenta mi har feber, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tur dag i barnehaven i morra. Og snuppa har gleda seg skikkelig. De skal å se på hesten til en av de ansatte, og få ri litt.. Må jeg skuffe ho med å si at ho ikke kan være med? Skal få en paracet før ho legger seg da. Og så måler jeg tempen i morra før jeg kjører dem til barnehaven. Har ho feber da, så får ho ikke være med. Men hvis det bare er i kveld....er det teit da av meg å sende ho i bgh?

Vet jo det der med en feberfri dag og alt....men.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Som regel så er jo feberen "borte" på morningen, men kommer utover dagen.

Jeg hadde snuppa hjemme når det var fotografering i bhg, synd, men sånn ble det desverre :(

Skrevet

Antar at hun har feber av en grunn, at kroppen jobber med en infeksjon av noe slag. Så spørs om det ikke bare blir verre om du sender henne i bhg i morra. Men skjønner allikevel dillemmaet ditt. Men du må også huske at hvis det er en infeksjon av noe slag så kan hun jo også smitte de andre barna...

Skrevet

Ja....jeg vet det. Og det kommer til å skjære meg i hjertet om jeg må holde ho hjemme. Har vondt allerede....

Skrevet

Hmmm, ja vet er vanskelig det der.

Men om hun er feberfri i morra ville jeg ha sendt hu av gårde, du er vel på telefonen om det er noe..

Mine jenter kan ofte legge seg med feber på kvelden , å være i full vigør igjen dagen etter..

Syns det er litt vel strengt dette med en feber fri dag, er jo utrolig mange som får lett feber..

Men slå denne da,i vår barne hage er det 2 døgn hjemme etter siste tømming.

Så vi sier ikke ifra om det er omgangsyke i familien..

Bruker jo 5 dager tvert da :(

Lykke til ,å god bedring

Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men du er ikke så smart du?

Er ikke rart at omgangssyke aldri blir borte i enkelte barnehager da folk sende smittsomme barn i barnehagen. Man er smittsom i MINST 48 timer etter siste tømming. Kjenner en sykepleier og der får jeg ikke nærme meg før etter 72 timer, for hun mener det er smittsomt så lenge.

Skrevet

Hmmm, ikke så smart mulig det :)

Men jeg syns ihvertfall at det er hysteri til en viss grad, det er klart at barnehagen må ha sånne regler om det er en skikkelig omgang med mange syke..

Men all oppkast er ikke smittsom, så vi sier ikke ifra om unga kastet opp dagen før om det er friske dagen etter..

Sykepleier sier du, syns hun høres passe hysterisk ut om dere ikke får nærme dere før det har gått 72 timer..

Svigerina mi er og sykepleier og som hun sier , sånne sykdommer er nermest ikke til å unnga..

Når det er sagt , vi venter fortsatt op omgansyken vi ;))))

Skrevet

"Nærmest ikke til å unngå" og det å dra i barnehagen mens man vet at man fortsatt er smittefarlig er jo to forskjellige ting da! men da synes du vel det er greit at alle de andre gjør det og smitter dine barn også, går jeg utfra? Og du klager forhåpentligvis aldri på at personalet i barnehagen er syke...

Søstra mi er sykepleier, og der får de ikke komme på jobb før det har gått tre døgn etter siste "tømming". Tidligere var det et døgn, men etter at de innførte nye regler så har det blitt mange ferre tilfeller av omgangssyke både blandt ansatte og pasienter.

Og, en annen ting, barn forteller gjerne selv..."jeg kasta opp i natt, jeg, men mamma sa at det var hemmelig..." Den har jeg hørt noen ganger - og da er det flaue fjes hos foreldrene når vi spør om det stemmer...

Skrevet

Masræva: Kan du ikke basere deg på å holde henne hjemme, og hvis hun er i grei form i morgen så blir du med henne og avdelingen på tur og hilser på hesten og reiser hjem igjen? Da får hun både i pose og sekk, og du kan holde henne litt unna de andre så hun evt. ikke smitter noen.

Skrevet

Jeg sender ikke barna avgårde om de har kastet opp over en lengre periode , da venter jeg til de har spist noen måltider å at de er i full vigør igjen, blir jo gjerne litt slappe etter en sånn sjau..

Jobber selv på barne skole, virker som at halve skolen henger over do skåla nå ;=)

Å en ting, peronalet blir skjelden syke..

Herda er nok ordet ;)

Husker når jeg startet der var jeg vel syk annen hver uke nesten.Men er immun nå.Har tørket spy rimelig mange ganger uten å bli syk selv..

Ser også at den største jente har et mye bedre imunnforsvar en minste jenta(Hun har nettopp startet)

Ha en fin kveld videre !!

Skrevet

Ikke rart barn i barnehagen blir smittet, når folk på død og liv skal sende sine syke unger i barnehagen fordi det er syndt på dem?

HØL I HUE spør du meg...

Skrevet

Hvor jobber denne siverinna di da? Tydeligvis ikke sted med pasienter eller? I og med at det faktisk er rimelig strengeregler på det.

Omgangssyke i vårt hus dreier seg om oppkast en natt som regel, og er like forbanna smittsomt som om hun skulla ha kastet opp i flere dager.

Regner med at du synes det er helt greit å være hjemme med syke barn og spesielt omgangssyke barn da siden du er så flink til å bidra til at smitten ikke forsvinner.

Skrevet

regelen er "en feberfri dag" så desverre,må nok holdes hjemme. jeg gjorde den feilen å sendte hu dagen etterpå og angrer veeeeeldig (men så er jeg første gangsmor også så man lærer av sine feil..)

Skrevet

He he, snakker vi ikke om barnehagen da??

Hvor hun jobber er vel et fett, men det er på Fredrikstad sykehus..

Der er det nok ikke samme regler som i barnehagen, vet ikke åssn regler det er der desverre :)

Men du sjiraff, har du vært på dib lenge??

Snakket masse med deg her for en 2-3 år siden syns jeg å huske..

Tror også jeg skravlet med deg på msn..

Å ja, jeg er hjemme så klart om barna er syke el mannen..

Å dere det er vel lov å ha forskjellige meninger om detta temaet??Eller?

Nattinatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...