☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Når begynner man å regne ut lengden på fødselen? Vannavgang, første rie, når man havner på sykehuset??
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Når man begynner å åpne seg trodde jeg. Var iallefall sånn jeg forsto det på jm.
Noramor+Sara kommer i april Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg sier til folk at min fødsel tok 12 timer sist..da tenker jeg fra de tok vannet mitt til hun var ute!! Men det er vel litt individuelt hva folk tenker om når fødselen starter... Nå lå jo jeg på sykehuset et par dager før de satte i gang...
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2007 Men det er jo de som kommer til sykehuset med feks. 5 cm åpning da blir det jo egentlig "feil" å regne derfra.. hmm. Er vel som Noramor sa.. individuelt
Brummeline3barnsmor Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 aktiv fødsel regnes her fra 4 cm..
SuperGlad Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 hvis det regnes fra 4 cm åpning så tok siste fødsel 1 time og 45 minutter :-) men jeg selv regner fra da jeg fikk min første rie, å da var fødselen på 6 timer.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Sist spurte de meg når riene var begynt, og så har de regnet fra første rie jeg har oppfattet som nettopp det. Så da tok min fødsel 10 timer, og det stod det i journalen min også.
mamma til 2 små:=) Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg regner fra jeg forsto det var i gang.Ikke fra vannavgang for det ble tatt langt ut i fødselen Men dem som sier at det tok 2 døgn overdriver! Da må det jo være snakk om sterke kynnere noe som er helt vanlig
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 Riene startet mandag. Snuppa kom onsdag. Utdrivelsen tok 20 minutter. Vet ikke helt hva man skal si jeg ;o)
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #10 Skrevet 31. oktober 2007 Fra jeg hadde rier med 5 min mellomrom til jenta var født tok det nesten 40 timer. På skjemaet mitt står det 10 timer, da regner de bare fra de tok vannet.
Binse har fått Bøllefrøet Skrevet 31. oktober 2007 #11 Skrevet 31. oktober 2007 Overdriver, og overdriver..... Hvis du (Hormontrollet) regner fra da jeg skjønte det var i gang tok min første fødsel nesten over tre døgn. Men hvis det er godkjent å regne fra 3 cm + 6 min mellom hver ri, tok det faktisk 53 timer..... Og jeg lå mange timer med rier uten at det åpnet seg mer enn 5 - 6 cm. Jeg vet nesten ikke hvem som var mest frustret til slutt, jeg eller jordmødrene, og vi prøvde alt.. Blandt annet tok de vannet over ett døgn før hun kom for å få fortgang på fødselen.. De neste fødslene mine derimot gikk raskere. nr 2 tok 11 timer fra 3 - 4 cm + 5 min mellom riene. Nr 3 tok 1 time + 40 min fra 2 cm + 3 min mellom. Så jeg håper på like rask denne gangen.
*lima78* Skrevet 31. oktober 2007 #12 Skrevet 31. oktober 2007 ved min første fødsel gikk vannet under tredje siste pressrie, og jeg kan love at fødselen hadde vart i flere timer før det!! Jordmor ble våt, og det var velfortjent. Makan til nebbete dame... Min forrige fødsel startet med at vannet gikk, mens det fortsatt gikk to timer før jeg kjente veer. Den jordmora var fantastisk!
Ladybug~N&E Skrevet 31. oktober 2007 #13 Skrevet 31. oktober 2007 jeg regner fra første rie. 4timer. men tror det står 5timer i papirene mine for de tok vannet mitt en time før jeg fikk rier. (drypp, blei satt i gang)
mamma til 2 små:=) Skrevet 31. oktober 2007 #14 Skrevet 31. oktober 2007 Fikk du sove og spise osv mens du hadde rier i 3 døgn?
SuperGlad Skrevet 31. oktober 2007 #15 Skrevet 31. oktober 2007 jeg spiste under mine rier, så det er ikke noe problem :-) knaska isbiter under den siste pressria også, inni lystgassmaska :-)
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 31. oktober 2007 #16 Skrevet 31. oktober 2007 jeg sier at fødselen tok ca 7 timer. Vannet gikk kl 03, riene startet en time etter. klokken 5 var vi på sykehuset, 06.30 ca kom vi inn på fødestua og 09.52 var gutten vår født
mamma til 2 små:=) Skrevet 31. oktober 2007 #17 Skrevet 31. oktober 2007 Ikke ment å fornærme men å ha konstante rier i 3 døgn kan jo være direkte farlig trodde jeg? Jeg hadde 2 cm lenge 2 uker før hun kom og mye kynnere...Våknet på nettene av det.Dem var så sterke at jeg måtte puste meg igjennom og faktisk så var dem såpass at jeg tisset på meg pga press:=) hehe men kan jo ikke regne alle di dagene jeg hadde det sånn vel.. Jeg var faktisk ikke moden og hadde ikke mer enn dem 2 cm da jeg ankom sykehuset men jeg visste at tiden var inne da riene ble veldig vonde. Det tok 5 timer fra 2 til 9 cm på meg og deretter 4 timer før jeg fikk 10 og da kom hun etter 1 time og 15 min I slutten før så sa jordmor at det var fare for barnet hvis jeg ikke fikk henne ut snart...Da hun endeli kom røyk navlesnoren og hun hadde bæsja mye i vannet + oppå meg da hun kom på magen Poenget mitt er at dem må vel holde barnet under oppsikt når en er i fødsel
PlinkiPlonk Skrevet 31. oktober 2007 #18 Skrevet 31. oktober 2007 Fra 4 cm til full åpning tok det ett par minutter...så gikk vannet, og ungen var ute på ca 10 minutter.
mamma til 2 små:=) Skrevet 31. oktober 2007 #19 Skrevet 31. oktober 2007 hehe det gikk kjapt!!! sikkert vondt men håper jeg får rask fødsel denne gang:=)
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 31. oktober 2007 #20 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg hadde 3 cm åpning i 13 timer før vannet gikk. I disse timene var riene (som var så svake at det kjentes ut som vanlige menssmerter) helt uregelmessige, og det kunne gå 30 og 40 min mellom dem. Men jeg var på sykehuset denne tiden, men gikk turer rundt bygget og satt i kantina og besøkte ei venninne som var på barneavdelingen med sønnen sin, og fikk selv besøk av mamma og søsteren min o.l. Jeg regner ikke dette som fødsel, selv om jeg hadde åpning. Men da vannet gikk, begynte de skikkelige riene, og da tok det kun 4 timer før snuppa var ute. Så jeg sier at jeg hadde en fødsel på 4 timer Jordmoren min nå er enig, og sier at jeg må rett på sykehus idet riene begynner pga fare for styrtfødsel.
Minnie Mom Skrevet 31. oktober 2007 #21 Skrevet 31. oktober 2007 Min fødsel begynte med at slimproppen gikk, og fikk da svake rier som økte i styrke utover dagen. Jeg regner at fødselen startet da og da tok det 15 timer til han var ute. Kom på sykehuset med full åpning og da tok det en time før han var ute, så kan ikke si noe om når jeg hadde så og så mye åpning.. )
Hvitkløver2020 Skrevet 31. oktober 2007 #22 Skrevet 31. oktober 2007 Min tok 6 timer fra jeg våknet med rier til ungen var ute..vannet ble tatt ved 7 tiden..
Guri-mamma Skrevet 31. oktober 2007 #23 Skrevet 31. oktober 2007 Mest logisk å regne fra første rie, eller fra man blir igangsatt for de som ikke får rier... Er jo forskjell på hvor tidlig/sent den fødende kommer på sykehuset fra fødselen starta. Noen når ikke fram i det hele tatt. Og vannet kan gå når som helst underveis. På min nr 1 gikk vannet ei uke før fødselen ble igangsatt, men på nr 2 så fødte jeg først en vannpose, så en baby...
J@h@ Skrevet 31. oktober 2007 #24 Skrevet 31. oktober 2007 Min første fødsel var det 67 timer fra vannet gikk til babyen var ute og 19 timer fra jeg hadde 3 cm åpning til det var overstått. Begge disse tallene er ført i journalen min. Og jeg regner det som fra man enten begynner riene eller har vannavgang, da ikke alle fødsler starter likt. Og når man ikke får sovet eller gjerne spist i perioden fra disse tingene skjer, så synes jeg jammen det teller en god del og det tror jeg nok de som har hatt lignende opplevelser kan si seg enig i.
Tungt med to Skrevet 31. oktober 2007 #25 Skrevet 31. oktober 2007 Jordmora sa til meg at de regnet aktiv fødsel fra 4cm åpning. I så fall varte min fødsel i 7 timer. Jeg hadde vannavgang ett døgn før fødselen satte i gang .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå