allis. Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Merker at jeg plutselig blir svimmel flere ganger om dagen.. Ganske ubehagelig. Flere som er plaget med dette? Vet ikke om jeg burde sjekke blodprosent og feritin eller om det bare er vanlig å bli svimmel...? Blodprosenten var 14.2 i uke 8, å det er jo kjempe bra!
kariuss Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 jeg var mye svimmel i førsten og er i uke 28 nå og har begynt med d igjen. Det er visst helt normalt. Så tror ikke du trenger å sjekke det før du skal på kontroll neste gang. Kan jo nevne det da, hvis det fortsatt er veldig plagsomt..
Erisa* Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har også hatt det slik (er inne og lusker fra 3.trimester), selv med fin Hb. Men jeg vet med meg selv at jeg har lett for å glemme å drikke nok, kanskje det kan ha betydning for deg også? Du får spør om å sjekke Hb på nytt (blodprosent) på neste kontroll, men det høres sannsynlig ut at det er en annen årsak til svimmelheten, i alle fall så sant du ikke har hatt blødninger i løpet av svangerskapet. Hvis du har litt lavt blodtrykk, kan det være årsaken. Man kan bli bra svimmel av lavt blodtrykk! Da vil det hjelpe å bruke musklene i beina litt, ikke stå stille, og drikke nok vann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå