Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 ska gifta meg 31.mai neste år å lure litt når ting må bestilles. har bestilt kirken, lokalet å fotografen. når bestille man brudebuketten, bryllupskaken å frisøren osv?? har isje peiling på sånt jeg..
Vannmann35 Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Du gifter deg samme dag som meg - gøy :-) Vi har bestilt lokale, kirke, ordnet fotograf og drikke. Bryllupsreisen er vi i ferd med å organisere nå. Invitasjonenen sendes ut i løpet av uken og nettsiden skal være ferdig hvert øyeblikk. Satser også på å få sendt inn alle skjemaene og søknad om navneendring i løpet av uken. Det resterende tror jeg vi venter med til over jul. Men fikk beskjed i brudebutikken at antrekkene bør fikses i løpet av januar.
.. ;-) .. Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Husk at disse skjemaene kun er gyldige i 4 måneder.:-)..bare nevner d!
pandabjørn Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Vannmann30 skal du sende ut invitasjonene 7 mnd før dere skal gifte dere??? er ikke det litt vel tidlig a?? og som hun under her sier så er skjemaene gyldig i 4 mnd, ¨så du må nok vente med å sende inn de til du kommer til februar en gang )
Hjertefamilien Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Blomstene til bryllupet bestilte jeg halvannen uke før. Var ikke noe vits før, pga da måtte de evt bestille de blomstene jeg skulle ha. Skjemaene må du vente med til februar, de er kun gyldige i 4 mnd. Mat kan du saktens vente med til nyåret det også, men noen tar jo bestilling lenge før.. Kjole bestilte jeg 2 mnd før, fra Torunns drømmekjoler Mannne sitt antrekk 1 mnd før. Innbydelsene våre gikk ut 2.5 mnd før bryllupet, og alle kom!'
Vannmann35 Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Synes ikke det er for tidlig å sende ut invitasjonene nå - det samme har venninnene min gjort også. Har faktisk allerede fått "purringer" på invitasjonene. Folk må jo ha tid til å bestille flyreiser, ordne barnepass, bestille hotell etc i god tid, samt at folk skal planlege egen ferie. Skal folk organisere dette bare ett par måneder før er det fort gjort at de ender opp med de dyreste billettene o.l. - og det vil vi jo ikke. Folk kommer jo langveis fra, Nord-Norge, Finland, Spania og Danmark bl.a. Det er mulig jeg er tidlig med skjemaene, var faktisk ikke klar over at prøvingsattesten bare var gyldig i 4 mnd., så da skal vi vente til slutten av januar. Ellers er det etter råd fra forloveren min som er jurist at jeg er tidlig ute med dette - hun sier at jeg bør sende inn skjemaene så tidlig som mulig da saksbehandlingen kan ta tid, samt at hun sier det er mange som har brent seg på å sende inn skjemaene for sent. Bl.a. må man søke om navneendring for å få nytt pass - det kan jo ta rundt 3 uker. Vil jo ikke at bryllupsreisen skal ryke. Så tror jeg søker om navneendring nå uansett - det kan man jo når man har vært samboere i minst to år.
Mamman til Mari Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Den dagen gifter vi oss også :-) Vi sender ut innbydelser i januar/seinest 1.februar tenker jeg.
Vannmann35 Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Godt å høre det ikke bare er meg som er tidlig ute :-) Vi setter svarfristen til 1. februar da.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 hei! jeg kommer til å sende ut innbydelsene i begynnelsen/midten på mars, men jeg har alle rundt meg her jeg.. brudekjolen er allerede kjøpt kjøpte den når vi var på ferie i LA.. hvor får jeg tak i di skjemaene om navne-endring? har nettopp klart å finne en bryllupspakke med frisør, manikyr å sminke til 3900kr som jeg har tenkt å bestille til over jul.. HI
Vannmann35 Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Her finner du det du trenger: http://www.skatteetaten.no/Templates/Skjema.aspx?id=9010&epslanguage=NO
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 Eg åg ska gifta meg dn dagen Sende ud innbydelser i slutten av feb..Har bestillt kjerka, lokal, toastmaster, å band, sjole å alt d andra tar eg itte jul Lykke t!!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #12 Skrevet 1. november 2007 Hjelper ikke om hun er jurist så lenge papirene har en gyldighet på 4 mnd.... Vent litt med de du, men navneendringen kan du jo gjøre nå. Bare husk at du kan bestille flybilletten i ditt gamle navn, hvis det er det samme som står i passet. Er det som er viktig, at navnet på billetten er lik passet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå