Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Må det blø for at det er hemorider? Kan jeg behandle dette selv, eller må jeg til lege???
Blå + en i magen Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Ma kan ha hemoroider selv om man ikke blør. Men blødning er det vanligste symptomet. Man trenger ikke gå til legen for undersøkelse, med mindre det er super plagsomt, det blør mye eller du lurer på om det faktisk ER hemoroider. Gå på apoteket, der har de stikkpiller og salver for dette. Det skal funke bra!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Tusen takk for svar! ble litt letta nå.. kan liksom ikke se for meg at jeg står på alle 4 med rompa i været til legen.. nei huff
Blå + en i magen Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Hehe, nei, det høres ikke gøy ut! Gå på apoteket isteden du;)
glad i mange barn Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 helt vanli med hemoride plager i svangerskapet,men fins goe salver på apoteket som lindrer.som regel forsvinner de etter graviditeten.ikke noe farli men heller ubehageli.gooood løck.......... :-))))))))))))))))))
magj Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Bruk hemmoride krem reseptfritt, eller annen krem som kan brukes nedentil. Pass på at du er rein etter toalettbesøk, masser litt og prøv å dytte hemmoridene inn igjen (tømme dem for blod/få blodet vekk fra hemmorideblemmene). Hemmorider er utposninger på blodårene pga økt press, tarmbevegelsene går tregere og fordi vi blir litt forandra i slimhinner osv av hormoner under svangerskap. Få i deg mye fiberrik mat og rikelig væske. Pass på å ikke få hard, treg mage, det gjør skikkelig vondt å få ut! Ta deg god tid, og ikke fortreng toalett-trangen. Får du blødninger eller uutholdelige smerter, bør en lege få se på det. (Kan uansett være greit å si til legen din at du har hemmorider, for å få det i jornalen). Ved undersøkelse ligger en i gyn.leie med beina i bøyler. Ikke alle leger tenker over det, men be om et håndkle som du kan holde i og dekke det fremste området som ikke er interresant i denne undersøkelsen. Jeg har liggi der helt utildekket og det kom inn kandidater og andre leger, 4-5 stk, for å vurdere hvor ille det egentlig var. Slett ikke noe artig. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå