eggstokk Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg er 19 uker. Jeg går i en 50% nattevaktstilling frem til nyttår. Deretter kan jeg fortsette i stillingen, eller ta løse vakter. Jeg supplerer nattevaktene med Aftenvakter. Er litt usikker på om jeg skal fortsette med nattevakter etter jul. Da er jeg nærmere 30 uker. Noen som har erfaring med dette?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har hørt at det er flere leger som ikke anbefaler å jobbe natt i det hele tatt når du er gravid. Å jobbe natt er jo tøft på kroppen uansett. Ei jeg kjenner gikk sykmeldt hele svangerskapet da det ikke kunne tilrettelegges for annen turnus...
*lima78* Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Er du fast ansatt da? For da kn du jo forberede arb.giver allerede nå på at du trenger tilrettelegging. Hvis du ikke er fast ansatt så har du vel strengt tatt ikke krav på noe, men jeg vil tro at du uansett vil få tilrettelagt så langt det lar seg gjøre! Husk bare at du ikke skal miste nattilleggene dine dersom du må endre fra nattevakt til D/A pga svangerskap...mye penger å gå glipp av der! Ei som jobber hos oss gikk alle sine nattevakter i sin 3-delte turnus uten at hun hadde problemer med det. Man må bare kjenne etter hva man klarer uten å presse seg for mye. I helsesektoren er det jo fordeler og ulemper med alle type vakter... Jeg for min del er ikke noe nattdyr, og har sagt klart ifra at det ikke er aktuelt å jobbe natt nå
Misses*fødeklar* Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Jeg jobber også 50% nattevakt, men har fått en gradert sykemelding. Jeg jobber 8 av 12 vakter i løpet av 6 uker. Slipper f.eks. 3 vakter på rad i forbindelse med helg. Synes dette fungerer bra enn så lenge. Dersom du blir sykemeldt fra nattevaktene dine, kan du vel heller ikke jobbe ekstravakter? Jeg har i alle fall tenkt at så lenge jeg er sykemeldt fra min faste stilling, har jeg ikke mulighet til å tjene noe ekstra heller. Men dersom du får tilrettelegging er jo saken en annen. ;-)
1fra før, nr2kommer i august Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Det var ei på jobben min som sykmeldte seg for ekstravakter. Tror hun måtte jobbe 100% i ca 4mnd for å få dette. Mulig d går med en mindre stillingsprosent også. Da får man permisjonspenger som om man har jobbet 100% i over 6mnd. For hvis man hadde vært frisk nok til jobbet, hadde man gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå