firemerkersmør Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Vi selger leilighet til ca 2 mill nå. For nesten 2 uker siden fikk vi bud på 200 000 under takst, og sa, nei, la inn motbud på takst. Så kommer de med bud nå hvor de går ned 100 000(altså 300 000 under takst)??Hva er det med folk?? Og så la vi inn motbud på 50 000 under takst, men de er tydligvis ikke interresert i å betale en krone med enn 300 000 under takst. Lite vits i å legge inn bud da.
Kondis som en murstein Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Prøver seg ;o) Har den lagt ute lenge?
Gjest ->>- Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 De gambler vel på at dere har det mer travelt enn de har, da. Helt kurant, det.
Mom2Two Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Trodde ikke det var lovlig å legge inn motbud på den måten når man selger leilighet?!? Folk må vel få legge inn de budene de vil. Akkurat nå er det jo kjøpers marked der ute. Dere står fritt til å la være og akseptere budet..
☆Anonymia☆ Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 enig med mom2two.. folk legger jo inn de budene de vil og er de heldige så slår selgeren til ikke sant. de vet jo ikke hva dere tenker..
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 det er sånn det fungerer... man må være "frekk" for å få seg noe =) Men 300 000 var jo kanskje LITT drøyt da.. men men
Northernlights Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Lov og proeve seg. Har selv aldri lagt inn noe bud som er over takst, og to ganger faatt huset.
firemerkersmør Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2007 Poenget er at de går ned 100 000 til når vi sier nei til første budet.
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 Som flere sier,det er lov til å prøve seg ;-) Det er kjøpers marked nå,og mange hus til salgs. Og er det ingen å by imot,kan det hende de tror dere er villig til å gå under.Ikke uvanlig det. Snakket med en som skal selge huset sitt i går,og der hadde megler satt så høy takst at ingen kom på visning engang.De satte ned prisen med 200 000,- og tre kom på visning.Han mente selv at prisen fortsatt var høy.
Dronningen! Skrevet 31. oktober 2007 #10 Skrevet 31. oktober 2007 Vi kjøpte oss rekkehus for 3 år siden. Taksten var da 1 620 000, det syntes vi var for høyt iom at leiligheten så ut som den var pusset opp av mr. Bean. Vi la derfor inn et bud på 1 550 000 men det syntes selgeren var for lite. Etter 3 uker så vi leiligheten igjen - fortsatt ikke solgt! Da la vi inn et skambud på 1 450 000, selger dro litt på det men slo til om vi la til 25 000.... Hun var stresset på å få solgt! Så jeg skjønner de som har lagt inn bud hos dere:o)
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #11 Skrevet 31. oktober 2007 Skjønner de kjempe godt jeg det er veldig kjøpers marked nå, vi har fått tilbud om å kjøpe til et par hundre tusen under takst flere steder vi har vært å sett...
Carnivale Skrevet 31. oktober 2007 #12 Skrevet 31. oktober 2007 Klart folk har lov til å legge inn bud som er lavere enn takst. De syns vel ikke leiligheten var verdt mer da!
firemerkersmør Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 31. oktober 2007 Men les innlegget mitt da!!! Poenget er at vi sier nei til ett skambud, så legger de inn ett enda lavere.
Angelina Jolie Skrevet 31. oktober 2007 #14 Skrevet 31. oktober 2007 Ja, men det er faktisk lov, og enkelte er etterhvert så pressa at de selger.
Dronningen! Skrevet 31. oktober 2007 #15 Skrevet 31. oktober 2007 Vi la også inn et skambud første gangen og neste gang var det ennå lavere.... I dag er det kjøpers marked, dvs at selgere av leiligheter vil møte folksom antar at dere vil selge for en hver pris bare dere får tenkt dere om! De fleste har nok lest innlegget ditt ordentlig!!
lenej :o) Skrevet 31. oktober 2007 #16 Skrevet 31. oktober 2007 javel? la dem nå bare gjøre det da.. er jo bare å ikke akseptere det vel.. ikke værre en det.. men ja, noen er altså.. vi tenkte et år vi skulle selge campingvogna vår, å hadde takst på 160 000 på den. så kom et par, å så på den, å dem prøvde seg å by 120 000! nei, sa vi da.. så sa de, vil dere ikke selge vogna? jo, men ikke til enhver pris... dem ble helt forskrekket, og innrømte da at de troddevi hadde hast å få den solgt, hvem på 20-24 år har råd å ha en så dyr vogn? herregud, den var jo utbetalt!! å vi beholdt vogna, den har stor affeksjonsverdi for oss, da vi bodde ett år i den :)
hund&barn@fullrulle Skrevet 31. oktober 2007 #17 Skrevet 31. oktober 2007 Ja, det må de vel få lov til... Når dere ennå ikke fått solgt så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå