Gå til innhold

Hvilken julebakst ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

... baker dere til jul...??. har mye døtid fortia... så tenkte kanskje at jeg for første gang skal bake litt til jul, annet enn pepperkaker!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaget smultringer er digg da.. Og fattigmann... :)

Ellers så kan man jo lage hjemmelaget konfekt også.. Både til å ha selv og til å gi bort i julegave. :)

Jeg baker litt, gjerne sammen med bestemor.. Men tviler på at det blir bakt så mye i år akkurat..

Skrevet

Gleder meg masse til å bake til jul med ungene! Tror vi må tripple oppskrifta med sjakkruter i år, for de forsvant så fort i fjor... Venter til adventstida da. Det blir sånn julestemning når vi baker synes jeg. Setter på julemusikk og koser oss :)

Skrevet

Krumkaker

Ristopper

Kokosmakroner

Delfiakake

Plumkake

Jeg baker flere men jeg kommer ikke på flere i farten

Skrevet

Sara bernard....mmmmmmm Ingen jul uten disse.

Skrevet

Pleier å bake julekaker ja. Synes det er så koselig, og så lukter det så godt i huset, men i år vet jeg jammen ikke. Siste dag på overtid er 26. desember, så det kommer liksom an på når ungen kommer, og nå sliter jeg med bekkenet.

Men pepperkaker skal vi ihvertfall ha, og litt hjemmelaget marsipan, for det er så godt! :o) Ellers så satser jeg på å snike litt av mamma.

Lurer også på å spørre noen venninner om vi skal samarbeide litt. At vi lager litt store oppskrifter og bytter kaker. Vi er en del i samme situasjon, nemlig. Enten gravide, eller med små babyer. Kanskje en ide for andre også?

Juleforberedelser skal jo ikke være stress, men koselig.

Skrevet

Pleier ikke bake mye til jul, blir sjelden spist hjemme hos oss. Men har én tradisjon; fylte spekulasjer som jeg baker sammen med min nederlandske bestmor. Hun vil at dette skal gå videre, så jeg går "i lære". Koselig med noen tradisjoner.

Ellers har jeg termin 19.desember, så det blir no ikke så mye annet i år, nei :)

Forresten, synes ikke man skal føle seg forpliktet til å bake. skal være kos som alt annet i julen :)

Skrevet

Jeg har planer om å starte neste uke med å bake lefse. Nærmere jul skal jeg lage julemenn, peppernøtter, sjokolademakroner, mandel-stenger, berlinerkranser, marsipan, krumkaker og nøttemakroner. I tillegg skal det bakes kringler og boller, og kanskje jeg skal lage flattbrød også. :) Jeg pleier å gi bort julekjeks i gave til søsteren min som ikke liker å bake, derfor går det unna! :) Broren min får hjemmelaget marsipan, og nå har mamma også ønsket seg det, så da er den saken grei! Har også laget karameller og peppermyntedrops og gitt bort. ELSKER JULEN!!!!

Skrevet

har til vanlig brukt å baket:

Risboller

Sjokoladekonfekt

Kransekakestenger (ferdigdeig som bare rulles ut, hehe)

Kokosmakroner

Sandkaker

Pepperkaker (ferdigdeig der og, hehe)

Sara berna

Vepsebol

så bruker farmoren min å bake krumkaker, lefser og smultringer som jeg får av henne..

i år var planen å ikke bake så mye som vanlig men...

Skrevet

Jeg baker masse til jul, synes det er kjekt :)

Baker minst 7-8 sorter. Disse er de vanligste:

*pepperkaker

*lyse kakemenn

*harde vaffelhjerter

*kromkaker

*marveposteier

*sirupssnipper

*kokkosmakroner

*havreflan

*sandnøtter

*huldakaker

Blir noen ganger litt flere sorter, da det er vanskelig å velge ut noen ganger.

Og så baker jeg rosinbrød, og kanelbrød :o) Ingen jul uten ;)

Skrevet

glemte å skrive julebrød da=)

Skrevet

Jeg og mamma skal bake sammen.

Vi pleier å ha:

kakemenn (lyse altså)

krumkaker

sjakkruter

vepsebol

risboller

boller og/eller rundstykker

julebrød

aniskringler

Tror det var alt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...