Gå til innhold

hva kan deres 6-7 mnd gamle nurk ????

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns min kan så lite jeg..

marcus kan:

rulle fra rygg til mage,han rulla seg fra mage til rygg også men tror det var ubevisst..

snu seg i sirkel på gulvet..

strekke armene ut sånn at han lener seg på dem på gulvet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns ikke det var lite jeg Kine..

Skrevet

ikke ?

nei jeg har kanskje for store forhåpninger til han..

Skrevet

Det er ikke lite i det hele tatt. Min er straks 6 mnd, og tror ikke han gjør stort mer enn det når han er 7 mnd heller.

De krabber når de vil, men trenger jo å bygge opp litt arm- og benstyrke før de får det til. Også må de jo få lyst til å gjøre det :)

Prøv å ikke stress med det, plutselg en dag er han oppe å går :)

Skrevet

ja jeg er så utålmodig...hehe..han blir 7 mnd på lørdag..

gleder meg sånn til han kan sitte på gulvet å leke,til han krabber rundt her..

åååååååååå gleder meg sååå mye..:))

Skrevet

knerten min kan: rulle begge veier, snurre i sirkel, forflytte seg i enorm fart på gulvet, jeg sier krabbe, men det heter vel åle/krype, er ikke på alle 4 men går faderlig fort.. trener på å stå på alle fire, står med strake armer da han ligger på magen...

var 6 mnd på søndag ;)

Skrevet

sant det... åp en måte hadde det vært litt kos med en koseunge som ikke bare skal farte rundt... men nå er han jo syk da, så er litt mere kos enn vanlig, selvom han farter rundt her som en tulling...

Skrevet

OI jellyfish :D

så flink han er :))

er sånne som hhan som gjør at jeg tror marcus er sen..men han er nok ikke det..er bare jeg som er så utålmodig..heheh

Skrevet

Nei, tror våre er helt helt vanlige! Er Jellyfish sin som er tidlig ute ;)

Skrevet

Neida, våre er ikke trege ;o) Snuppa gjør det samme som din... Er også litt utålmodig, men jeg vedder på at jeg kommer til å savne denne tiden når hun snart farter rundt her på stuegulvet, hehe...

Skrevet

hehe ja de sier så men jeg har egentlig seriøse tvil ;)

Skrevet

deres er ikke trege :) i forhold til gjennomsnittet så er christian tidlig ute.. savner litt at jeg vet hvor kjeg har han. når jeg kom fra kjøkkenet og hadde lagd lunsj til oss i går, så jeg han ikke :P gjemt seg under stuebordet.. nei. nyt det mens dere kan :P lettere å passe en som trives med å ligge rolig, enn en som skal borti alt :P:P hehehe

men må innrømme det er stas og, det er det ;)

Skrevet

hehe ja det kan jeg tenke meg ;)

du er nok stolt over han :D

Skrevet

Gutten min kan:

Rulle rundt fra begge sider

Snu seg

Stå på kne og tå, med ett bein. hehe

Også hermer han etter lyder..

Skrevet

MIn kan det samme som din Kine + at han rygger rundt på golvet:) Er 6,5 mnd..

Skrevet

Ikke noe unormalt med din lille Marcus nei. Alle ungene er foskjellige og takk og pris for det. Han er helt, helt normal. Bare litt bedagelig anlagt kanskje ;o) Jeg skulle også ønske at jr var litt mere bedagelig.

Min lille prins er 7 mnd nå og er en meget aktiv liten herremann. Han åler seg veldig fort framover. Sitter selv og nå reiser han seg faktisk når han har noe å holde i.... Altfor tidlig spør du meg! De er så lite moden i hodet sitt enda. Så uredde og rett og slett "farlige" ;o) men,men. ER jo veldig artig også da. Men som sagt - alle barn er forskjellige og utvikler seg i sitt eget tempo. På min barselgruppe er det veldig stor forskjell på barna, men alt er innenfor det normale! ;o) Så kos deg og nyt den siste tiden mens du enda vet hvor du har han ;o) Klem :o)

Skrevet

Snuppa kan det samme som Marcus (6,5 mnd). Hun ruller ikke så veldig ofte heller. Har en følelse av at hun er litt bedagelig anlagt. Hun liker bedre å prate og observere enn sånne fysiske anstrengelser. Bæreselen er en klar favoritt...

Skrevet

Jenta mi er jo på dagen like gammel som marcus og hun kan:

rulle fra rygg til mage og omvendt men det er sånn når hun kommer på det.

åle bakover og rundt i ring på gulvet

strekke seg på strake armer

herme etter grimaser og lyder

så vil tro at de ligger helt på normalen begge to:)

Skrevet

Jumboen her er 6,5 mnd. Han kan rulle seg begge veier. Stå på alle fire å gynge. Åle seg dit han vil i stor fart. Sitter for seg selv. Strekker seg på strake armer, og tar etter ting i lufta.

Alt er vel normalt.

Skrevet

Frøkna her som også blir 7 måneder på lørdag kan : Rulle seg begge veier, åle seg fremover som en torpedo..(ene øyeblikket er hun i stuen, 2 sec etterpå har hun åla seg ut i gangen og inn på kjøkkenet..over 2 dørstokker), og åle seg bakover (ikke så interessant lenger).

Hun snur seg i sirkel på gulvet, legger seg på siden og leker, holder overkroppen oppe med strake armer.

Men legen og HS sier at hun er veldig tidelig ute.

Så det er vel hun som er "unormal", siden hun er så rask i utviklingen.

Også har hun fått 2 tenner for 14 dager siden.. :P

Skrevet

Vår tulle er rett over 6 mnd.. Hun kan snu seg fra rygg mage, andre veien trur jeg er ubevisst.. Hun åler seg bortover gulvet når de lekene hun vil ha:)... snur seg i ring og bakover.. er begynnt å løfte rumpa , å holder overkroppen med strake armer( ikke samtidig):)... snart sitter hun selv og leker.. hoff så fort tida går..

alt er vell normalt;)

Skrevet

Min gutt er 7 mnd om en uke og ruller begge veier. Han snur seg rundt sin egen akse og åler seg bakover, så han kommer seg dit han vil! Om på en litt snodig måte...he he. Og så kan han lene seg på en arm når han ligger på magen, slik at han kan holde en leke eller strekke seg etter noe med den andre armen. Og nå sitter han i høy stol og gnager på kavring (får annen mat også, altså!) mens vi spiser middag. Han elsker å få være med under måltidet! Kjempekjekt :D

Merker også at han og storesøster "prater" med hverandre nå. Han blir skikkelig giret opp av alle ablegøyene hennes. Utrolig skjønt å se på.

Skrevet

Her er det rulling begge veier, men helst rygg til mage. Åler seg bakover og opp på alle 4. Men har hofteleddsdyplasi så ligger med pute/ortose så får jo bare være fri en liten time i lpet av dagen så går nok litt treger fremover så lenge hun må ha den på. Men hun kan ta spagaten da pga av den;)

Skrevet

Didrik blir 6 mnd på fredag.

Han ruller fra rygg til mage

fra mage til rygg

står med hendene på samme måte som Marcus, prøver å komme seg opp på kne, men litt tungt enda (stoor gutt)

Skuver seg bakover veldig raskt

Farer rundt i ring

Og roper PAPP PAPP når han ser pappaen ;)

Hermer etter storesøster når det gjelder snakking =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...