Kondis som en murstein Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg liker veldig godt smaken på eplekake, men er ikke så veldig glad i eplebitene, hehe... Finnes det er oppskrift der man moser eplene helt? For det blir jo veldig sørpete i forhold til om man bruker epler i skiver...
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Skjær eplene i biter og kok de i en gryte med litt vann/eplejuice og sukker til de blir myke - og så moser du eplene med en stavmikser. Lag eplekake deigen på vanlig måte, og så vender du inn eplemosen. Stekes som vanlig.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Hei igjen.. Ja, det finnes.. Se på detsoteliv.no søk opp nøttekake med eplekrem.. Har begynt på hals nr 2 ;o)
Kondis som en murstein Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2007 Hehe, supert æ ) Du er snill du!!!
Kondis som en murstein Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2007 Blir ikke veldig "sølete"?
bente69;) Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Denne pleier jeg å lage, veldig enkel og knallgod:) 2 egg 200 gr smør/maragrin 200 gr sukker 200 gr mel 2 ts bakpulver 1/2 - 1 glass eplesyltetøy kanel, hakka mandler og perlesukker på toppen. Smør og sukker kokes 3-4 min, kjøles så ned, bland så inn egg, mel og bakepulver. Smør en rund form (ikke av de største) hel så røren i, deretter har har du et lag med eplesyltetøy over. Tilslutt strør du over litt kanel, godt med perlesukker og hakka mandler. Inn i ovnen på 200 grader i ca 30 min. Er ypperlig å servere p-lunka til feks is. Er litt bløt inni. KNALL GOD!!!!!!!!!!!!))))))))))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå