Gå til innhold

pynte til advent eller pynte til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser det er noen som pynter til advent og noen som sier de pynter til jul.. hva er forskjellen egentlig? er det fargene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg innebærer det to forskjellige ting. Når jeg pynter til advent så er det lilla ting, adventsstake osv.

Pynting til jul går i nisser osv og kommer senere hos oss.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg skiller på de to, ja.

Når jeg pynter til advent leter jeg fram adventsstaken(e) og setter i lilla lys, legger fram lilla servietter + pynter f. eks lysekronen med noen stjerner eller silkebånd i sølv, gull eller lilla. Har også pleid å ha en adventsblomsterdekorasjon (oj, det var et nytt ord...) Legger også på hvite eller lilla duker, evt skifter ut sofaputene. Vurdere også å kjøpe nye gardiner til advent og jul...

Når det skal pyntes til jul er det røde, hvite eller gullfarga stearinlys OVERALT, juleduker, røde puter, røde sengeklær, blomsterdekorasjoner, engler, kuler, røde eller hvite linduker osv osv...

Eeeelsker å pynte til jul, da er det skikkelig koselig hjemme hos oss. Blir ekstra stas i år som vi har flytta inn i huset vårt, og har en baby i magen. Gleder meg=)

Skrevet

Jeg hopper glatt over å pynte til advent og går rett på julepynten 1.desember. Skal for så vidt ha advent stake da. Men med røde lys. :)

Skrevet

for meg er pynting til advent en stake med fire lys som man tenner om søndagene, lys ute på en busk, stjerne i vinduet og elektrisk adventstake.

nisser og engler og annet venter jeg med noen uker, men venter ikke helt til lille julaften... skal feire jul borte i år, så reiser den helgen før jul- og blir borte til 2 juledag. tar det nok litt tidligere, og jukser med plasttre grunnet liten plass og for enkel hets skyld...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...