Nickeguri Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Jenta mi er 2 år og 3 mnd, og sitter bakovervendt i Be Safe Izi Combi. Nå som hun har begynt med vintersko, er det rimelig trangt for beina hennes i bilen, og hun vil bare motvillig sitte der pga det. Når jeg tar av skoene, klager hun ikke, men det er jo ofte for kaldt til det nå. Hm, jeg ønsket jo egentlig at hun skulle sitte bakovervendt leeeenge ennå, men det ser ut til at jeg må snu setet nå. Hvor gamle var ungene deres da dere begynte med forovervendt sete?
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Mellom 3-4 år, men mange snur før. Vi kjører ikke så langt, så det gjør ikke noe om det er litt trangt. Hadde sånne dun sokker i bilen.
yvve73 Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Hvor trangt det blir kan variere mye fra bil til bil. I noen biler kan de sitte bakovervendt lenge, mens i andre må det byttes tidligere. Vi måtte snu setet når snuppa var 9 kilo( tror det var det som var grensa for når det var lovlig, men husker ikke 100 %. Når jeg tenker på det nå høres det lite ut. ) Husker ikke hvor gammel hun var da.
Nickeguri Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2007 Det med dunsokker var jo lurt. Vi kjører ikke så langt vi heller, ofte bare til bgh, noe som tar toppen 5 minutter. Heller ikke da vil hun sitte så trangt. Men det blir jo litt styr å ta av og på skoene i bilen på en så kort tur. Hun har stort sett på seg parkdress når vi drar, med strikk under beinet og det hele. Men på litt lengre turer høres jo dunsokker lurt ut.
M@mm@ til mine barn Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Vi har kjøpt sånne som kun er bakovervendte for å slippe fristelsen til å snu dem. Så nå er eldste snart 3,5 og har det trangt. han er 94 cm nå. Og jeg føler for å kjøpe nytt setet nå ja.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Snudde setet nå nylig. Ble 3 år 3. oktober
Nicita73 Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 Vi kjøpte nytt sete nå, Brio Zento, satt det først bakovervendt, men da vippet han så forover at det ble ubehagelig for han å sitte stakkar, setene mine er ganske høye ytterst, dumme bil. Det var med tungt hjerte jeg måtte snu det, men nå sitter han godt, støtt og sikkert. Klart jeg tenker på faren ved å frontkollidere, så jeg trenger ikke pepper for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå