Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Lillegutten min er seks uker på fredag, verdens fineste selvsagt, men nå er han blitt syk.. -igjen! Da han var tre uker fikk han vannkopper. Storesøsteren hans fikk det i bhg, og selv om vi prøvde å holde de fra hverandre og han får bare morsmelk ble han altså smittet.. Var ikke veldig syk, noen kopper og litt feber var alt.. Nå er han blitt forkjøla stakkar. Hoster, nyser og snørrer litt, og jeg merker at han føler det litt ubehagelig.. Storesøster har også vært forkjøla, så er vel der det kommer fra men.. Kjedelig altså, og føler meg så trist.. Herregud, jeg burde jo klare å passe på at han ikke blir syk når han er så liten.. Pumper morsmelk i lange baner, da jeg ikke får han til å ta puppen, men likevel.. Stakkars gutten min..
Kondis som en murstein Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Du gjør jo alt og mere til for at lillegutt skal ha det bra du ) Verdens beste mamma for din lille pode!! Men, siden du har ei til som attpåtil går i barnehagen er det jo nærmest umulig å holde han borte fra smitten... God bedring til småtten din ) Og en klem til deg!
Pølsa Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Tassen min fikk vannkopper da han var 7 uker - han ble heller ikke spesielt dårlig, men hadde masse utslett. Da han var 3 måneder fikk han bronkitt, og vi måtte tilbringe litt tid på sykehus. Gutten min er minst av tre, og blir dermed utsatt for en god del smitte - sånn er det bare. Han ble fullammet fram til han var 6 måneder, og jeg ammer fortsatt, men dette er dessverre ingen garanti for at han skal holde seg frisk. Du er ingen dårlig mor! God bedring til gutten din! Husk at immunforsvaret hans styrkes etter hver gang han har hatt en infeksjon.
Frk. Vable Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Det er ikke noe man kan gjøre noe med. Barn smitter barn lettere enn voksne. Og når du har en i bhg, så er det nesten ikke til å unngå. Og så er det jo midt i værste forkjølelsestiden og!! Her hjemme er vi alle syk. Jeg er tett i nesen, samboer er foskjølet, lillegytt på 6 mnd. har hostet i 2 uker, og jentungen på 4 har skarlagensfeber. Så ikke lett å unngå. Jeg er sikker på at du er verdens beste mamma!! Det er ofte de som er usikker på seg selv som mødre som er de beste foreldrene!! )
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Du er helt sikkert verdens beste mamma for gutten din! Det er ikke stort man får gjort for å unngå sykdom når han har større søsken i barnehagen, det er nok bare sånn det er. Og tenk så bra immunforsvar han får senere også tror jeg babyer får et mildere forløp av vannkopper enn større barn, så da slipper han å bli så veldig syk senere. Selv om du ikke føler morsmelka hjelper, så kan det jo hende den hjelper litt likevel, du vet jo ikke hvor syk han hadde blitt uten. Men uansett er det kjedelig når de små er syke, helt naturlig at et morshjerte blør. Kos masse og sov sammen, og det er helt greit å gi han en Paracet stikkpille om han er veldig utilpass. God bedring og varm klem fra meg
Gjest Ut på tur Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Husk at du kan gi masse saltvans nesespray til den lille. Min lille har vært snørrete siden hun blei født og jeg har spurt både hs og lege for hun får omtrent hver natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå