Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Har akkurat tatt en test og funnet ut at jeg er gravid, tross bruk av prevensjon... :-( Av ulike årsaker, medisinske (kroppen tåler ikke verken sv.skap eller fødsel) og økonomiske osv er jeg nødt til å ta abort... Jeg har lest litt om både medisinsk og kirurgisk abort, men synes begge høres skumle ut, så lurte på om noen kunne fortelle meg litt om hvordan det foregår, annet enn det "kliniske" som står på nettet... :-(
melkis Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Har bare vert boti kirurgisk abort. Du er inne som dagpasient, kommer inn fastende om morningen, du fyller ut noen papirer og venter på at de henter deg. Du får full narkose under inngrepet, som ved andre operasjoner, inngrepet varer ikke lenge. Etterpå ligger du til oppvåkning og observasjon så kan du dra hjem på ettermiddagen en gang. Etter et inngrep har du menstruasjonslignende blødninger og skal avstå fra samleie i 2 til 3 uker. Det er sjelden med smerter og ettervirkninger (utenom psykisk da kanskje). Kan få satt inn spiral under inngrepet, eventuelt sterilisering slik at du slipper å gå gjennom noe slikt igjen.
Libido- Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Signerer Melkis. Har hørt mange skrekk historier om medisinsk abort. Også fra venner. Har selv tatt kirurgisk og syntes det var helt fint. Er du urolig når du kommer inn, nervøs etc. tilbyr de deg en beroligende/likeglad "drink". Jeg hadde litt smerter etterpå, men ikke værre en at det gikk over med smertestillende. Gikk over etter noen dager. Jeg kan hvertfall anbefale kirurgisk.
mamma til c og d Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Vet ikke så mye. Men har tatt en kirurgisk for en del år siden. Kom inn om morgenen fikk en likegyldighets sprøyte og så narkose under inngrepet. Så hjem etter noen timer. Gikk greit det uten smerter eller noe. Har flere venninner som har tatt begge typer. Og de sier at den medisiske var verre og var en god del smerter med mens det pågikk, ( det kan godt være dette er individuelt )men du slipper narkose da hvis du er redd for det. Etter det jeg har hørt og erfart ville jeg valgt medisisk. Håper det går bra med deg, ikke noe kjekk situvasjon å komme i. Klem
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har vært borti begge deler. Kirurgisk (frivillg) var myye bedre.... Medisinsk (ufrivillig, måtte få ut rester etter ma) det var kjempe vondt... Mye værre enn fødsel (fysisk smerte) enn fødsel i mine øyne.... Jeg ville valgt kirurgisk hvis jeg måtte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå