Gå til innhold

Gravid og student


Krisskross

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei:) eg er student og.begynte nå i høst.har snakket med leder på skolen og fikk lov å ta praksis etter eksamen,mens andre studenter skal ut på sluten av januar.også sa ho,at det går helt fint at eg skal ta ungen med på skulen(skal ikke ha permisjon) i forrelesninger,seminarer og sånt.og får extra time i eksamen pga ammingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei. Jeg kommer til å ta alle eksamner til jul. Kommer ikke til å ta permisjon så jeg kan ha mulighet til å ta noen fag (evnt ta opp) dersom jeg får tid. Har ikke noe å si for Lånekassa om du har permisjon eller ikke, du får fødselsstipend uansett. Begynner for fullt igjen med å følge undervisningen januar 09. Noe spes du lurte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå gravid student for 2. gang..

Denne gangen satser jeg på å ta eksamen med barn.. Skal følge vanlig undervisning..

 

Som de sier over her.. Lånekassen forventer ikke at du tar eksamen i permisjonstiden, men de er heller ikk eimot det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i den situasjonen at jeg skal ha praksis egentlig fra januar 08.(1 halvt år).Har spørt om å få ta permisjon under denne tiden og begynne sammen med di andre i 3 året slik at jeg tar min praksis etter 3 året. Får jeg penger fra lånekassen fra januar av? Altså blir permisjonen fra januar eller blir den fra 3 uker før forventet fødsel? Jeg hadde egentlig også tenkt å være i skolen med barn, men i og med at praksisen er i mellom så...

 

Vet dere hvor mye en får fra lånekassen når en tar ut permisjon?

Jeg jobber også ser dere utenom. Så antagligvis får jeg både fra lånekassen og fra Nav av det jeg har jobbet?

 

Håper dere forstår hva jeg mener.. hehe... ikke så lett å forklare...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du fullt stipend og lån nå?

 

Du går ike ut i permisjon fra skolen på samme måte som du gjør fra jobb.