Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Utrolig hvor mange unger som ikke sier "takk" når de får godteri på halloween! Er det så vanskelig å lære dem litt folkeskikk?
Mage Mi Sa Jo Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 nei det er ikke vanskelig å lære dem det. ser selv mange barn som ikke har foreldre som kan folkeskikk heller og da er det jo ikke så rart at ikke ungene lærer det.
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Alminnelig høflighet er det som oljer maskineriet når vi må bo sammen med andre mennesker her på jorda. Og det er så enkelt å lære, koster ingenting å utføre, og tjener en i enhver situasjon. Nå skal jeg og feberungen fylle halloweenheksa med godis, jeg veit at hit kommer bare naboungene og de er alltid veloppdragne i så måte.
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 synes faktisk det er ganske frekt å gå på dørene å tigge om godteri i det heletatt jeg, men unger er unger og det er jo gøy for dem og det er ikke barna som har funnet på det så.. men da kan de sannelig si takk når halve nabolaget kjøper inn snop kun for å dele ut til gud vet hvem av barn:P
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Har du blitt syk? Er det ikke bare syke mennesker her inne?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg blir irritert over at den ufyselige halloweenfeiringa på død og liv skal markeres i Norge. Det er bare fælt med frekke småunger som ringer på og spør surt etter godteri. Særlig når de driver og kaster egg o.l. på huset/vindusrutene til de som ikke gidder å gi de noe. Ikke alle har lyst å gi, ikke alle husker å kjøpe noe. Det betyr ikke at små drittunger(ja, noen iallefall) har rett til å gjøre hva de vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå