År og dag Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Så har lillegutt blitt 17-18 kg, og da er det ikke lenger anbefalt å sitte bakovervendt, ialle fall ikke med vår bilstol. Jeg snudde setet, slik at det ble forovervendt. Men nå hører jeg fra flere hold at man da skal bruke bilens setebelte, og ikke setebeltene som er i stolen, grunnen var at hvis man bruker 5-punktseler så vil hodet få en voldsom fart forover ved evt kollisjon, og barnets nakke vil ikke tåle belastningen. Men ser at veldig mange av ungene i barnehagen sitter forovervendt med 5-punktsseler. Er litt forvirret, hva gjør dere?
suseduse Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 de selen mener jeg å ha hørt at bare tåler en maks vekt på 18 kilo, derfor man også skal snu ste rundt de kiloene.. men ring en forhandler eller naf å hør hvis du er usikker. jeg er ingen ekspert
trollmamma Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Er den godkjent for høgare vekt framovervendt da? Me bruker bakovervendt til dei har nådt maks vekten på setet (som er 18 kg på vårt sete) og etter det har dei brukt bilpute med rygg og bilens seler. Det er tryggere enn å sitte i bilstol med stolens seler. Iallefall det eg har lært Kjøp ei bra pute m/rygg med god sidebeskyttelse for hode.
LegallyBlond Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Stemmer at det anbefales å bruke sete med bilens seler når barna sitter forovervendt (og er store nok til å bruke de putestolene). KOmmer til å kjøpe et sånt når vi må snu eldste.
SaDa Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Hvilket sete har dere da? Noen seter kan man ta ut selene og bruke bilens sele i stede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå