Gå til innhold

Uff, kan NAV "tvinge" meg til dette??(Langt..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått innvilget attføring. Har vært til samtale med saksbehandler for å diskutere mulige tiltak.Allerede før jeg kom dit, hadde hun søkt meg inn på et kurs..dette er noe jeg ser på som vanskelig for meg å kunne gjennomføre pga. mange forskjellige ting..

Klarte jo selvfølgelig ikke å si nei til det, så nå sitter jeg bare å gruer meg til det skal starte opp..

Ringte saksbehandler for å prøve å forklare litt rundt dette, men hun bare bla bla bla..

Jeg veit selvfølgelig at jeg må være på tiltak når jeg er på attføring, men det kan da ikke være slik at det bare er ET tiltak som er mulig å kunne gjennomføre??

Dette ble langt og rotete, men er det noen som har noen erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, i kortversjon - ja, det kan de.

Siden du ikke utdyper noe om hva som er disse grunnene dine til ikke å kunne gjennomføre kurset må man jo anta at du er i stand til det når saksbehandler vurderer det slik. Og saksbehandler har ganske mye makt her. Med mindre du har legeerklæring eller lignende står hun da fritt til å kreve dette.

Skrevet

Vel, du må være i et tiltak da for å kunne få attføring. Hvis det ikke fins noe du kan gjøre, så ville du ikke fått attføring.

Men NAV kan ikke bare finne noe og sette deg på det sånn uansett hva du sier. De skal i samarbeid med deg finne noe du kunne tenke deg til som passer til dine evner og interesser. Da kan du få kurs, praksisplass, skole etc. Fins masse å velge mellom.

Skrevet

Takk for svar! Som jeg skrev, så vet jeg at jeg må være i et tiltak.

Bare mener at det finnes jo flere andre muligheter enn ET kurs..

Skal forsøke å snakke med henne igjen, og hjelper ikke det så skal jeg snakke med legen min.

Skrevet

Du kan kree av NAVå få komme til sånn samtale/utredning hos arbeidsrådgiver. Det er veldig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...