januarbaby+maibaby Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg hadde 10,9 i uke 28.. er dette lavt? og hva er hb egentlig? hva skjer hvis det er for lavt?
Camy10 Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Hei Jeg hadde 11,8 på målingen idag, jeg er i 28 uke. HB er tall på blodprosenten, og jeg fikk høre at normalverdiene er 11,7 - 15,7. Det var normalt at gravide hadde litt lavt tall. Om det var lavere enn 11,7 sa de at de vanligvis anbefalte jerntilskudd. Det beste er vel å høre med lege om du skal gjøre noe med ditt tilfelle?
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg hadde 11,6 i uke 30, og fikk beskjed om å spise brødskive med leverpostei meg appelsinjuice til Dette skal visst skyte jernprosenten opp litt Og hvis du skal ta jerntilskudd først, må du prate med lege/jordmor først hvertfall Ikke bra å få i seg for mye.
jan.mam Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg hadde 11,4. Den skal synke under graviditeten. JM sa at de følger med på om den kommer under 10. Da kan det være greit å ta tilskudd eller spise jernholdig mat. Om du spiser brød med leverpostei, bør du også drikke et glass appelsinjuice ved siden av. Med C-vitaminer tar kroppen lettere opp jern. Hvis det blir for lavt vil du føle deg slapp og sliten.
pandabjørn Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 jeg hadde på 13 i uke 29+3.... begynte med 14,5 i uke 8 ser jeg
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 jeg hadde 11,1 når jeg var 27+2:)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg hadde 10,0 i uke 28 - og fikk beskjed om at det ikke var noe å uroe seg for i det hele tatt.
-Ma78- Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 Hb er forkortelse for hemoglobin, det er de cellene som har som oppgave å frakte oksygen:) Man har tre typer blodceller; hemoglobin, leukocytter- som er immunforsvaret, og trombocytter (el plater) som er de cellene som gjør at blod koagulerer. Jeg hadde 11,5 på den tiden.
medulla- ablongata Skrevet 31. oktober 2007 #10 Skrevet 31. oktober 2007 Blodet består av erytrocytter (røde blodlegemer), leukocytter (hvite blodlegemer) og trombocytter (blodplater). Hemoglobin hjelper til å frakte oksygen rundt i kroppen! Kan være greit å få sjekket jernlageret sitt i tillegg til Hb. Ellers skader det ikke å ta en Hemofer eller to om man føler seg litt sliten, svimmel og slapp.... Hemofer er ofte bedre for magen enn andre jerntilskudd som feks Duroferon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå