Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Skal mannen/samboer ta seg fri og være hjemme etter fødsel? Hvor lenge i så fall? Dere som har født før, hvordan gjorde dere det da?
Kvitrebekk Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Mannen min skal ha to ukers velferdsperm etter fødsel. Det er jeg veldig glad for, spesielt siden dette er vårt første barn.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Min samboer skal ha et år med pappaperm han! jeg jobber ikke, men studerer, så han kan få permisjon et år med 80% lønn, og det vil han veldig gjerne, så da går jeg på skolen(som privatist) og han er hjemme med barnet.. Dvs at vi begge er hjemme, han gleder seg masse!
Jewel m/jente får gutt Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Samme her. Sambo skal nok være hjemme i to uker etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Min mann får 2 uker fri m/lønn etter fødsel. Alle har krav på 1 uke m/lønn og noen arbeidsplasser gir 2 uker m/lønn.
3 har blitt 4 Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Sambo skal være hjemme 14 dgr etter fødsel også skal vi dele permisjon 50/50 .Man har ikke krav på lønn de 14 dagene nei,det er opp til arbeidsgiver.Min får ikke lønn disse ukene..Vet at d er vanlig i d offentlige men ikke i privat næringsliv.
anne* Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Her skal pappa være hjemme på velferdsperm i 2 uker, og så diskuterer vi om han skal ta ut ei ferieuke eller to i tillegg. Han skal være hjemme i 5 mnd etter mine 7 i tillegg.
canutten Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 sist tok han to uker betalt permisjon, denne gang tror jeg vi slenger på en ferieuke. to uker går fort særlig hvis man som vi var en uke på sykehuset. Så skal han ha 4-5 måneder etterhvert.
Happy H Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 Når vi fikk første mann begynte mannen min på jobb 2dager ette vi kom heim fra sjukehuset. (kom heim lørdag, han begynte mandag) D va kjempe tungt. kunne virkelig trenge han her, ikkje bare for hjelp men og for moralsk støtte. alt e så nytt og en føler seg veeeldi aleine med ansvaret for et lite vesen. Eg slet m ammingen og d va en litt tøff start sjøl om eg koste meg super masse med prinsessen og. så denne gangen skal han være heima minst 1veka. Problemet e at hans jobb ikkje gir permisjon med lønn,så vi har ikkje råd til at han kan være her i 2veke. så satser på han kan ta litt ferie i forbindelse med fødsel. har jo ei jente på 2 år og som sikkert vil kreve sitt når d komme ein liten inntrenger=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå