Gå til innhold

Hvilke ønsker har dere om fødselen?

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Man kan jo aldri planlegge en fødsel, og vi kan være kjekke nå og si at vi vil føde uten smertestillende o.l., men noen tanker gjør man seg jo. Det blir 10 år mellom mine barn. Sist gikk fødselen ganske fort (4 timer), så det ble nesten ikke tid til smertestillende. Jeg prøvde lystgass, men kastet bare opp av det. Ellers fikk jeg en sprøyte peditin idet pressriene begynte. Husker at det var behagelig å ligge over en saccosekk, og massasjedusj hjalp også litt.

Jeg ønsker å prøve å føde med lite smertestillende denne gangen også. Kanskje akupunktur.. Har tenkt litt på å føde i vann, men har egentlig slått det litt fra meg. Håper at denne fødselen går like fort som forrige :)

Hvilke ønsker har dere, dersom alt ligger tilrette for at fødselen forgår normalt uten komplikasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde 3 timer og 45 min på sykehuset sist, så da ble det kun tid til å bli sjekket med disse "beltene" + klyster å inn på neste rom..alt gikk fort. Det vet du med en fødtsel på 4 timer..fikk lystgass sist, men det blir det ikke denne gangen (sykehuset har ikke det) men vil ikke ha noe annet så lenge alt går fint. (soom sist) Det blir akkurat to år melleom mine! Lykke til:)

Skrevet

At jeg og babyn skal overleve og være friske og raske etterpå. Hadde en tidvis dramatisk fødsel sist, og må si jeg bryr meg fint lite om hvordan det foregår bare det ender godt ;-)

Skrevet

Hei;-)Blir ti år mellom mine også,har ei jente fra før.

Min fødsel gikk ganske raskt forrige gang og uten smertestillende.Prøvde ett trekk av lystgass,men ble kvalm og følte at jeg mistet kontrollen så det skal jeg ikke prøve igjen.

Lurer også litt på dette m å føde i vann,ellers vil jeg ha d så rolig som mulig tror jeg.Kommer til å si nei til studenter o.l.Sist jeg fødte var vi alene store deler av tida og det var ganske deilig.

Skrevet

Eg ønsker å føde på storken som sist uten smertestillende,

men prøver gjerne litt akupunktur om d skulle være behov.

kommer til å be jordmor ta vannet om ikkje fødselen starter med vannavgang. vannet stoppet opp hele fødselen sist, og når d endelig ble tatt kom snuppa i en fart.

Vil i badekar, men skal kreve varmt vann denne gangen,ikkje 37grader i tilfelle eg ska føde oppi der. d va kaldt og ekkelt og eg har uansett ingen planer om å føde i vann!

ellers har eg ingen spesielle ønsker for fødselen, he he he=)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg drømmer om å føde uten epidural, men aner ikke om jeg klarer det. Vil ta klyster med en gang jeg kommer til sykehuset, for så å gå i badekaret. Har prøvd akupunktur mye tidligere, så tar gjerne i mot noen stikk for å lindre den verste smerten. Men, som du sier - vanskelig å planlegge. Håper bare at jeg klarer å holde meg sterk og positiv gjennom fødselen. Vil prøve å ikke rope og bælje for mye, kommer i såfall til å vekke hele byen..... Men, tiden vil vise. Gleder meg i alle fall VELDIG til fødselen!

Skrevet

Mine ønsker for fødselen, i den grad jeg har tenkt så veeeldig mye gjennom det- er jo 4 mnd til.... Så ønsker jeg at det viktigste er at det går bra med barnet, så og føde med minst mulig smertestillende, og at det ikke drøyer over fere døgn....

Skrevet

Huff..fødsel ja. Synes den nærmer seg skummelt fort. Hadde ingen god opplevelse sist, og tror kanskje epiduralen hadde litt av skylden. Alt stoppa opp osv....

Sist hadde jeg få ønsker, og sa bare ja til alt som ble foreslått. F.eks fikk jeg berologende akupunktur midt under fødselen (5-6 cm åpning) for å få sove(!!!) litt. Det funka heller dårlig.

Denne gangen vil jeg gjerne prøve å ta litt mer styring selv, så langt det lar seg gjøre.

Så mine ønsker er:

Ikke lystgass, for det kasta jeg opp av.

Prøve å klare meg uten epidural.

Ønsker en erfaren jordmor. (De gjorde så mye rart sist...helt fersk jordmor i starten)

Akupunktur.

Badekar.

Prøve å bruke pusten aktivt, slik at jeg har noe å konsentrere meg om.

Skrevet

Som du sier kan man jo ikke planlegge;) men har noen tanker om d da=)

-Vil prøve å være hjemme så lenge som jeg tør, får få slappet mest mulig av, men er to timer til sykehuset over fjellet og skal føde på vinteren så det spørs hvor langt jeg tør å trekke d..=p

-Jeg vil absolutt prøve badekar.

-Vil prøve uten smertestillende så lang som mulig.

-Prøve å jobbe med smertene i stede for mot. Dette SKAL jeg prøve på så godt som mulig.

-Vil ha klyster så fort som mulig på sykehuset.

-Prøve å puste istede får å hyle.

Men jeg ser ikke bort ifra at alt blir mosatt, kommer ikke til å føle at jeg har sviktet eller at det ble feil om jeg ikke klarer noe av dette=p

dette var det jeg kom på i farten men tror jeg har tenkt mye mer..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...